Skrevet af: Britt Mosegaard, 30. marts 2011 kl. 17.30
Hej :)
Hvornår vil det være bedst at plante Vinca Minor?
Hilsen Britt
Skrevet af: Mogens; E., 30. marts 2011 kl. 18.33
De kan plantes når der ikke er frost i jorden. De er meget kønne som småplanter, men de breder sig som bare f... hvis du ikke planter dem i et lukket område. Hvis man taber et par småkviste et andet sted i haven gror de lystigt der. Efter nogle år kravler de op i mindre buske og kværker dem.
Skrevet af: Britt Mosegaard, 30. marts 2011 kl. 18.44
Tak for svaret.
Har du andre forslag til et bunddække som holder ukrudt væk og ikke breder sig HELT vildt?
Skrevet af: Mogens; E., 30. marts 2011 kl. 23.18
Jeg bruger de lave typer af Timian, som er meget tætte og breder sig moderat.Men hold dem væk fra græsplænen, for de gror under slåmaskinen. Efter et par år kan de deles til flere planter. Hassselurt og prydjordbær er også gode.
Skrevet af: Lis P., 31. marts 2011 kl. 7.18
Jeg har haft vinca i haven det er næsten ligeså slem som ukrudt, det er noget af det værste jeg nogensinde har plantet i haven, jeg har istedet plantet en lav timian den er meget sødere
Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 31. marts 2011 kl. 7.43
Jeg har også haft mine kampe med Vinca, og er stadig ikke færdig med at udrydde det, der kommer kravlende ind under hegnet fra naboen:)
Hvilke typer af timian er lave? Jeg har ladet mig fortælle, at Citrontimian er god som bunddække, er det også jeres erfaring? Jeg skal i gang med nogle større bede på en skråning!
Skrevet af: Mogens; E., 31. marts 2011 kl. 8.26
Citrontimian er fortrinlig, og der er flere lave typer. Oppe i søgefeltet til højre kan du skrive : timian. Der står meget om planten.
Jeg fatter ikke at planteskolerne sælger Vinca, den er værre end ukrudt, og så er den ligeglad med Round up pga. et tyndt "vokslag" på bladene.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vinca Minor