Skrevet af: Lis P., 23. marts 2011 kl. 9.22
Jeg har et spørgsmål om det er rigtig at hvis man sætter en hvid plastpose over sine tomater så skulle de ikke blive raglede, er det rigtigt, og kan de godt tåle det.
MVH
Lis
Skrevet af: Mogens; E., 23. marts 2011 kl. 20.08
Hej Lis.
De bliver ranglede ligemeget om de har plasticpose på eller ej hvis de er i urtpotter i vinduskarmen, og især hvis de er sået for tidligt og får for lidt lys i det tidlige forår. Planten kan leve i en plasticpose meget længe da den selv producerer de luftarter som den skal bruge.
Skrevet af: Clara Andersen, 24. marts 2011 kl. 22.18
Hej Lis
Sæt i stedet et stykke hvidt pap op lige bag potten (et tip fra Karna Maj). Det kaster lyset tilbage. Jeg har det bag alle mine priklede planter i vindueskarmen. Det virker, de bøjer næsten ikke mod lyset.
Hilsen Clara
Skrevet af: Lis P., 25. marts 2011 kl. 8.08
Tak Clara nu er det ikke mig der har problemet, det er en veninde på Bornholm som havde læst det et andet sted.
Det med at sætte noget bagved det kender jeg godt, man kan også bruge alufolie, det man bruger i byggeindustrien, der er ikke så meget genskin som i det alu vi bruger i husholdningen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvid plastpose over tomater