Forum

Plantesække billig erller dyr?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nikolaj Thomsen, 3. marts 2011 kl. 15.31

Hej Plante venner

Efter engang googling på nettet er jeg noget i tvivl om jeg skal købe dyre eller billige plantesække til mine drivhus tomater og chilier?

Jeg har indtil videre fundet ud af at det nok er omsætningsprocenten man skal kigge efter.
Til tomater skulle omsætningsprocenten være omkring 50 procent. jeg har ikke fundet nogen af den slags men fundet ud af at de billige har en omætningsprocent på mellem 80-100.??

Er der nogen som kan finde hoved eller hale i jordkvaliteten i plantesækkene?

V.H.
Nikke

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 3. marts 2011 kl. 17.43

Hej Nikolaj.

Jeg er altid gået efter de billigste, og ikke gået så højt op i om de var et par procent mere eller mindre omsat.

Det er vigtigt, at du behandler sækken rigtigt inden plantning.

Inden der skæres hul, skal indholdet æltes godt igennem, så det er let og luftigt, uden større hårde klumper.

Sådan har jeg gjort i snart mange år, og det har ikke været nødvendigt at gøde ekstra de første 3-4 uger. Altid de billigste sække, og gerne på tilbud.

Mvh. Hans

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 3. marts 2011 kl. 23.22

Jeg har netop indhandlet en ordenlig stak af Bilkas onsdagstilbud til 9 kr./støk. Jeg tror jeg vil købe et par af de dyre også, så jeg kan lave en sammenligning. Er der nogen der har prøvet de forskellige sække side om side?

Nyt svar til emnet »Plantesække billig erller dyr?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Plantesække billig erller dyr?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider