Skrevet af: Jens Ledet, 25. december 2010 kl. 13.08
Jeg tænker på at tage et frø ud af en clementin og plante det. Vil jeg få noget som helst ud af det hvis jeg planter nu?
God jul
Mvh Jens
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 26. december 2010 kl. 9.23
Hej Jens
Jo det kan du da sagtens, men du skal nok ikke sætte næsen op efter at blive selvforsynende med frugter.
Jeg plejer hvert år at så nogle kerner fra mine juleclementiner, mest fordi de får sådan nogen pæne blade, så nyder jeg dem og køber de clementiner som jeg har tænkt at spise.
I år kniber det dog lidt. Hidtil har jeg kun fundet en enkelt kerne. Jeg trpr at de kastrerer dem inden de når frem til butikkerne.
Nåh - lidt har også ret som man siger.
Held og lykke med dit kerneforsøg.
Skrevet af: Jens Ledet, 26. december 2010 kl. 23.59
Hejsa Gert.
Jeg har samme problem med at finde kerner, og har også kun fundet een.
Skal jeg tørre den først ligsom man gør med frø?
Mvh Jens
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 27. december 2010 kl. 9.57
Om det er nødvendigt at tørre kernen (frøet) før såning ved jeg ikke. Jeg plejer selv at skylle det godt rent og lægge det til tørring på lidt køkkenrulle, ofte et par uger inden jeg får taget mig sammen til at komme det i en lille potte jord. Men alle er hidtil blevet til de fineste stueplanter, så de er vist ikke så kritiske.
Skrevet af: Jens Ledet, 28. december 2010 kl. 22.47
Jeg takker mange gange :-)
Godt nytår
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Clementiner