Forum

Mit avocadotræ lider

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Solveig Marie J., 3. oktober 2010 kl. 13.10

Hej.

Jeg plantede en avoacdosten for 2 år siden, så har vokset sig til et 1,50 meter stort træ. Jeg har for nyligt flyttet den i en større potte, så den kunne brede sig endnu mere. Dette har i midlertid vist sig ikke at være tilfældet. I stedet hænger den nu med bladene og visner ligeså stille.

Dette er derfor et nødråb - hvad gør jeg?

vh: Solveig Marie

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 3. oktober 2010 kl. 13.50

Dit advokadotræ vil have forskellige lidelser indtil det dør uden at have båret frugt.( lyseslukker !).
Vores klima er IKKE til advokadotræer-dem der tror anderledes må bevise, at det er tilfældet-gerne med beviser.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Solveig Marie J., 3. oktober 2010 kl. 16.54

Mit avocadotræ er en stueplante, som står på et lyst og varmt sted (ligesom de avocadotræer jeg så i Ecuador denne sommer) i min stue, og jeg har ingen intentioner om at det skal bære frugt.

Jeg vil blot høre om en venlig sjæl har et/flere konstruktive råd til hvordan jeg kan redde det lille træ?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 3. oktober 2010 kl. 17.48

- man skal aldrig ompotte om efteråret når lysintensiteten svinder - det lys du kan byde din plante er ikke engang 10 % af det der er i dens hjemlande - desuden er din luftfugtighed sikkert meget for lav - du kan ikke redde den -
M.M. fhv. gartner.

Nyt svar til emnet »Mit avocadotræ lider«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Mit avocadotræ lider

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider