Forum

Wasabi

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 28. september 2010 kl. 16.54

Som sikkert mange andre der så dette tilbud på planten tidligere på året kunne jeg heller ikke modstå fristelsen for 29.50-nemlig Wasabi!
Min står i en stor potte og er blevet vandet og gødet gennem sæsonen. Det er en skyggeplante, men der har jeg måske taget fejl, da den først rigtig er begyndt at vokse efter at den blev sat lidt mere i direkte solskin sent i august.

Nu er det bare sådan at jeg ikke før har dyrket Wasabi og jeg er lidt i tvivl om det er det rette tidspunkt at høste hvad høstes kan da " kræet" faktisk vokser ret kraftigt for tiden.
Man skal jo ikke gemme til natten, men faktisk er min plante på nuværende tidspunkt det pænerste den har været på noget tidspunkt.Jeg overvejer derfor at flytte den til min udestue-vel vidende at jeg ikke kan høste rødderne som jeg brænder for at se.
De skal opbevares frostfrit har jeg set-og det er ikke umiddelbart et problem hos mig, men hvornår er det optimale høsttidspunkt?
Lad os få et par Japanere på banen!
Billedet er taget idag kl. 1630-beklager lysforholdene.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Mader, 29. september 2010 kl. 11.48

Hej Lilium.
Du kan evt prøve denne side, men så vidt jeg ved kan de høstes fra august og hele vinteren.

www.crop.cri.nz/home/products-services/publications/broadsheets/026wasabi.pdf

Mvh Kenneth

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Mader, 29. september 2010 kl. 11.50

Hej Lilium.
Du kan evt prøve denne side, men så vidt jeg ved kan de høstes fra august og hele vinteren.

www.crop.cri.nz/home/products-services/publications/broadsheets/026wasabi.pdf

Mvh Kenneth

ps siden kan oversættes

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 29. september 2010 kl. 18.42

Tusind tak.
Kan se at prisen er steget og aktuelt ligger på 70-100$ for 500 g.

Jeg kan næsten ikke vente!

Nyt svar til emnet »Wasabi«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Wasabi

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider