Forum

Første hjælp til DRACAENA MARGINATA

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Camilla Krogh, 31. juli 2010 kl. 21.21

Hej Jeg har en Dracaena Marginata, jeg kom til at overvande. Resultatet var at den tabte mange af sine blade. Jeg plantede den om, med nyt jord og i en større potte og klippede alle de visne blade væk. Det er nu en måned siden og den ser stadigvæk sølle ud. Jeg vander den 2-3 gange om ugen og en af gangene med substral.

Hvad gør jeg for at rette op på skaden og få den stor og frodig igen?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Theut, 20. august 2012 kl. 14.08

Jeg har nu samme problem - lykkes det dig at få liv i den igen? og hvordan?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 20. august 2012 kl. 19.57

Hvis rødderne har taget skade og måske begyndt at rådne så får i ikke meget held med at foresætte med dem. Prøv at tjekke rødderne på dem.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 20. august 2012 kl. 22.15

Hej Camilla hvis din Dracaena har fået en overvanding, og IKKE er plantet om i nyt jord, skal du sætte den i en underskål, fylde potten helt med vand til randen, lad det trække ned, og lad det stå i underskålen, når det er sket fylder du igen potten helt op, derved kan du se, den gamle luft forsvinde ud som bobler i underskålen, og vandet trækker frisk ilt ned til rødderne, efterfølgende må planten først få vand, når jorden er ved at være tør. INGEN gødning før planten vokser. Når du vander fyld da altid potten helt op, så der trækkes frisk luft med ned, også alle andre blomster. Hilsen Henry G.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. august 2012 kl. 13.48

Hvis rodspidserne på jeres planter er hvide er der liv, men hvis de er brune er planten død og bør kasseres .

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 21. august 2012 kl. 20.15

Uanset hvordan de gamle rødder ser ud, kan planten hurtigt få nye rødder, det er Dracaena villige til. Henry G.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. august 2012 kl. 20.51

Ok, så lærte jeg det......

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. august 2012 kl. 21.15

Kan man ikke klippe stammen midt over og så sætte stammen med toppen i vand og lade den slå rødder? De skulle være villige nok til at slå rødder ( ihverfald nogle af dem).

Nyt svar til emnet »Første hjælp til DRACAENA MARGINATA«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Første hjælp til DRACAENA MARGINATA

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider