Forum

Gul peber sået nu?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens B., 29. juli 2010 kl. 17.59

Hej alle havemennesker.

Købte en gul peber i supermarket. Tag frøene ud og puttede 5 ned i vådt toiletpapir. Efter 4 dage spirede de alle. Jeg har nu plantet dem over i en jord. Der er gået 3 dage og 2 af dem er ved at komme op.

Hvor store er mine chancer for at jeg for noget ud af det, og hvad skal jeg gøre.

Jeg tænkte at når de var blevet en smule større, vil jeg plante dem over i en større pot hver for sig. Vil dette virker.

Har lagt et billede op, så i kan se hvordan det ser ud.

Håber der en som kan forklare det for mig. På forhånd tak.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 29. juli 2010 kl. 20.10

Hej Mogens -

du vil kun få noget ud af det, hvis du kan beholde planterne inde til vinter med tilstrækkeligt lys - så kan du være heldig, at den klarer sig til foråret, så du kan få frugter der. Men prøv det - måske lykkes det!

Normalt sår man nemlig peber allerede i februar, da de udvikler sig ret langsomt. Såning i februar vil give frugt i august/september.

Noget andet er, at du ikke kan være sikker på, hvad der kommer ud af en supermarkedspeber, for mange af dem er F1-sorter, der ikke bliver ligesom den, du har købt. Men det er ikke sikkert, så det er da bare at prøve, som du gør. Jeg har da været heldig et par gange på den måde!

Prøv også at gemme nogle frø, som du kan så til februar - og i mellemtiden kan du jo søge lidt her på havenyt.dk - der er en del læsestof om dyrkning af peber...

mvh
Anja

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens B., 29. juli 2010 kl. 20.26

Hej Anja.

Tusind tak for svaret, var lige det jeg ville vide. Jeg vil gøre som du har forslået, og håbe på det bedste.

Hilsen

Mogens

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 29. juli 2010 kl. 21.31

Hej Mogens, ja de kære chilier lader sig spirer så skønt! Et smukt og livsbekræftende syn er det da! Tillykke med "de små" herfra!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Gul peber sået nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Gul peber sået nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider