Skrevet af: Pia Nielsen, 16. juli 2010 kl. 17.09
Jeg har to passionsblomster (Passiflora Cearulea) der udover at sætte rigtig mange blomster nu også er begyndt at sætte bær/frugter (ved faktisk ikke hvad den rigtige biologiske betegnelse er for dem).
Jeg ved de efter sigende er spiselige (men vist ikke specielt velsmagende), men det er ikke det jeg havde tænkt mig med dem.
Tværtimod så kunne jeg godt tænke mig på en eller anden måde at få nye planter ud af bærrene/frugterne, men hvordan skal jeg bære mig ad?
Skal bærret/frugten hel i jorden eller skal de tørres og frøene tages ud? Hvor modne skal de være (hvilken farve/udseende) når jeg plukker/sår dem?
Nogen der har erfaringer med det her de gerne vil dele? På forhånd tak.
Skrevet af: Lis P., 16. juli 2010 kl. 18.00
Pia frugten er moden når den bliver orangegul, derefter tager du frøene ud og sår frøene i en rimlig pottemuld og sætter det hele ved 13-18 grader.
Du kan gemme frøene, men hvis frugterne bliver modne inden så længe, så kan du sagtens så dem iår.
du kan se mine passifloaer ved at kikke her
www.123hjemmeside.dk/greenhouse
venligst Lis
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Passionsblomst