Forum

At nedlægge et staudebed

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lotte Nielsen, 19. juni 2010 kl. 11.05

Jeg har et stykke jord på ca. 10 m3 hvorpå der i mange år har stået stauder, lidt buske og et enkelt lille træ. Det vil jeg gerne rydde til efteråret og inddrage det i køkkenhaven, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe det an. Ja træet og buskene skal graves op, men hvad med de gamle stauder? Kan jeg fræse hele molevitten eller skal de sammenfiltrede rødder også fjernes helt først?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 19. juni 2010 kl. 11.28

Hej Lotte
Det er godt nok et større stykke arbejde ud skal ud i. Hvad med at redde nogle at de fine gamle stauder, der kunne evt. være nogen her i forummet som kunne være interesseret i at arve nogle af dine stauder. Det med at bytte/sælge/give væk har jeg fundet ud af, at det fungerer rigtigt godt. Du kommer af med dine stauder og så glæder du nogle andre, ret fint. Det er da hver at tænke over???
Skulle du evt. have nogle jordbærplanter til overs, at jeg meget interesseret.
mvh
Jytte

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Nielsen, 19. juni 2010 kl. 11.44

Hej Jytte,
Ja, jeg synes også det er en god ide at lade andre få glæde af det man ikke selv ønsker at have længere, jeg har også tilbudt naboerne i nyttehaverne omkring min at de kan hente nogle aflæggere hvis de har lyst og håber at nogen af dem benytter sig af det til den tid. Jeg beholder også lidt til et lille bed. Jeg tror nu ikke at de planter jeg har er særligt specielle og aner ikke hvad de hedder, har heller ikke lyst til at bruge tid på at finde ud af det da jeg får travlt med at få forbedret jorden i min køkkenhave og flyttet frugtbuske m.m. Jeg skal lave aflæggere af mine jordbær, som stod i haven da jeg overtog den i vinter, kan da godt lave et par stykker til dig men heller ikke dem kan jeg sætte et navn på...

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 19. juni 2010 kl. 19.43

Hej Lotte
Du må godt lave et par stykker til mig, så kan jeg evt. selv se om jeg kan sortsbestemme dem. Du kan sende mig et par ord når du er klar med nogle jordbærskud.
På forhånd TAK
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
jb@ishoejby.dk

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 19. juni 2010 kl. 22.51

hej lotte

jeg kunne måske godt bruge nogle af de stauder du har i det bed. hvor bor du henne, det kan da være vi kunne finde ud af noget

mvh hans

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Nielsen, 20. juni 2010 kl. 10.08

Hej Jytte, det er bare i orden, jeg giver lyd når vi når så langt.

Hej Hans. Jeg havde lige besøg af en af naboerne i går, hun ville gerne have stauderne så der er vist ikke mere tilovers når hun har været der, sorry.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 20. juni 2010 kl. 15.37

hej lotte

det er bare iorden . de er jo kommet til nytte det er jo hovedsagen

mvh hans

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 20. juni 2010 kl. 16.41

Hej Lotte
Det glæder jeg mig til. Tusinde TAK
mvh
Jytte

Nyt svar til emnet »At nedlægge et staudebed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > At nedlægge et staudebed

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider