Forum

Dahlia/georginer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille Hevang, 15. juni 2010 kl. 14.31

Hvornår kan man tage frø/skud fra Dahlia??
Jeg har købt Dahlia i potter og plantet dem ud i bed i haven, kan de overvintre der??

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maja S., 15. juni 2010 kl. 22.18

Hej Pernille.

Frø kan du tage fra dine Dahlia når blomstringen er ovre og blomsterknoppen er "tørret" ud. Du kan ikke helt vide hvilken farve de har, men det er jo altid spændende :-)

Skud/stiklinger kan du godt tage nu..

Og så ville jeg ikke lade dem overvintre i haven. ;-)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 16. juni 2010 kl. 7.18

Dahlia kan kun overvintre en meget mild vinter, hvor der ikke går frost i jorden. De kan ikke tåle den mindste smule frost.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 16. juni 2010 kl. 19.04

Søren Rye har lige haft en tv-udsendelse, hvor han fortalte om alle hans dahlia som var gået til i vinter, så husk endelig at tage dine Dahlia ind og ligger på et tørt og ikke alt for lunt et sted. De kan evt. hænges op i et par gamle strømpebukser, så de også kan få lidt luft så de ikke rådner.
Held og lykke med stiklingerne det er ret nemt.
mvh
Jytte

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 16. juni 2010 kl. 19.54

Alle mine Dahlier opbevaret i kasser i en frostfri staldbygning tog også til dahliahimlen!
men -dem der blev opbevaret ved ca. 5-10 C rullet ind i en stor avis og puttet i en stor plasticindkøbspose overlevede alle.

Det vil jeg gøre igen til næste år.

Nyt svar til emnet »Dahlia/georginer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Dahlia/georginer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider