Skrevet af: Claus Tindbæk, 11. juni 2010 kl. 16.55
Hej jeg har købt en vindruesplante, som står i udestuen, men skal jeg gøde den og hvor meget skal jeg vande den, og skal den stå så den får sol hele dagen
mvh
Claus Tindbæk
Skrevet af: Lone Brems, 11. juni 2010 kl. 21.49
Hej Claus Tindbæk
Prøv at klikke dig ind under emnet Spørg eksperterne på bjælken herover - skriv så søgeordet vinplante. Du får 14 emner om vin ikke alle lige vigtige for dig - men mon ikke der er noget du kan bruge imellem.
Der er et godt netsted for vindyrkere på www.vinavl.dk
Du kan også få en masse at vide ved at låne denne bog på biblioteket:
Jens Michael Gundersen: Druer i danske haver. ElkjaerogHansen. 0kt. 2002.116 sider
Håber du får held med at finde de informationer, du har brug for.
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Holger Pedersen, 23. maj 2011 kl. 23.17
Hej Claus.
Jeg er lige kommet forbi,(ved et tilfælde) og har set dit spørgsmål.
Har du din vindrueplante til at stå i en krukke / potte, eller er den udplantet i jorden.??
Hvis den står i en krukke, skal den gødes som du gøder dine andre planter hver gang du vander dem, med f.eks. HornumGødning, som du kan købe i plantecentrene.
Er den udplantet i jorden under udestuen, behøver du ikke gøde vindrueplanten, så kan den selv finde det den skal bruge.
Planten skal have så meget lys den kan få, uden at den får for meget varme. Du skal altså sørge for at lufte godt ud hele tiden, i udestuen.
Der er en side på denne hjemmeside med denne "adresse":
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html
Der plejer jeg at læse og besvare de spørgsmål der evt. kommer.
Men jeg kan se, at mange har fundet ud af at skrive direkte til mig, og be' om de ca. 10 sider vindrue-pasnings-vejledning.
Men det kræver jo, at jeg har din mailadresse, så send mig den på min mailadresse, så får du de ca. 10 sider.
Venlig hilsen
Holger Pedersen
Marbækvej 11 A
3600 Frederikssund
Tlf.nr.: 4731 4705
Mail: hope@post.tele.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vindruesplante