Forum

Kan blåregn ødelægge sylstensfundament?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 11. juni 2010 kl. 8.09

Jeg har en 6 år gammel blåregn, der endelig er begyndt at tage fat. Den står op ad en mur på mit gamle hus med fundament af sylsten. Er der mon nogen risiko forbundet med det? Jeg har læst at blåregn har en kraftig rod, og som bekendt kan planten jo blive temmelig stor.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 11. juni 2010 kl. 10.23

Hej Anne-Mette G

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål. Men da det kan blive et alvorligt problem for holdbarheden af dit fundament at tage et forkert valg vil jeg foreslå, at du søger egentlig faglig baseret vejledning og kan foreslå følgende:

www.dag.dk - danske anlægsgartneres site med mulighed for at stille spørgsmål. Svareksemplerne der er bestemt lødige....

www.havearkitekt.dk - et ligeså professionelt site, hvor du kan kontakte en erfaren havearkitekt, som (måske for betaling?) kan svare på dit spørgsmål.

www.haven.dk - Det danske haveselskab har gratis faglig rådgivning for medlemmer. Medlemsskab koster 495 kr pr år.

Endelig kan du - måske - finde svar i denne bog:
Aschehougs bog om klematis og klatreplanter. Aschehoug Dansk Forlag A/S. 2007. Oversat fra engelsk af Lars Thomas. 160 sider.

Jeg håber du finder frem til de informationer, du skal bruge.

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Kan blåregn ødelægge sylstensfundament?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kan blåregn ødelægge sylstensfundament?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider