Skrevet af: Per Kj., 17. maj 2010 kl. 21.29
Jeg har for første gang sået diverse Pragtsnerler (Ipomoea) i år og de er kommet fint op. Men nu er der krise!! Jeg har nok omkring 50 stk. og de begynder og vokse sammen, ind i gardinsnorene osv. (Bor i lejlighed, men skal bruge planterne til den gårdhave jeg passer) Jeg prøvede at plante en ud i lørdags, men d...en ser noget flad os fesen ud, har da også læst, at nattetemp. skal være over 12 grader. Spørgsmålet er, kan jeg blive ved men at klippe dem ned, indtil jeg planter dem ud, eller skader det planten, så det ender med at blive en bunddække :o) ? Hvornår plejer I at plante pragtsnerler ud?
/Per
Skrevet af: Bjarne Højlund, 18. maj 2010 kl. 13.17
Hej Per!
Med den vinter / forår vi har haft er plejer vist gået bort. Jeg plejer normalt at plante mine ud midt i april, men i år står de stadig og venter. Jeg tror dog at jeg vover pelsen i weekenden med det vejr de lover nu.
Som du selv skriver er 10-12 grader fint til dem, men vigtigere er det egentlig at de ikke står i hård vind, da det sagtens kan svide planterne selv om temperaturen er ok :)
Jeg har mine stående i min væksttunnel med så god afstand at de ikke vokser ind i hinanden, så om de kan klippes ,det ved jeg faktisk ikke..
Hilsen
Bjarne
www.barney.dk
Skrevet af: Lis P., 19. maj 2010 kl. 17.13
Per du skal passe på med deres rødder der er mange snerler der ikke kan lide at man roder med rødderne, noget andet er når du planter dem skal du sørge for at de står et lunt sted, og godt med vand.
Du kan evt. klippe deres potter i stykker, når du skal plante dem.
MVH
Lis
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Pleje af Ipomoea inden udplantning