Forum

Lauerbærkirsebær/sommerfuglebusk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Troelsen, 3. maj 2010 kl. 10.34

Hej!

Vi har to pæne store lauerbærkirsebær ivores have,de er ca.2 år gamle!
De har blomstret/båret frugt før og haft en pæn grøn farve
meeen nu er næsten alle bladene blevet brune,der er blomster på vej,men hvorfor denne farve og kan der gøres noget?
I sidste efterår plantede vi en lille sommerfuglebusk,som var fin grøn,den kom med snå nye blade nu her i foråret men er helt vissen og kedelig nu.Kan der gøres noget?

Tak for hjælpen.....

lone

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: . K., 3. maj 2010 kl. 18.03

det er normalt at laurbærkirsebær for svedet deres blade i hårde vintre som den vi lige har haft, der er ikke rigtigt noget at gøre ved.

mange gør det at de klipper deres sommerfugle busk ned hvert forår, og så skyder den op igen og når at blive en tæt busk med masser af blomster i løbet at sommeren.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Troelsen, 3. maj 2010 kl. 19.12

Tak for dit svar Jonas!
Vi har klippet vores sommerfuglebusk ned
og der kom bittesmå nye grønne blade,men de er også væk nu!kun visne blade!
lone

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Renata Mientus-Poulsen, 10. maj 2010 kl. 23.52

Hej Lone

Jeg har oplevet bdet samme med mine planter. Jeg har gjort det at jeg har bare klippet der grimme blade/n græne væk. Troede i første omgang at det var placering problem så har jeg gravet det op og plantet i kampe balie og placeret et enden sted, på terrassen og nu kan jeg se at planten fik liv tilbage, men jeg stadigvæk ved ikke om det skyldes hård vinter eller sted hvor planten voksede. jeg tror nærmest at det var vinter for planten havde godt i det samme sted i 2 år.MVH.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Renata Mientus-Poulsen, 10. maj 2010 kl. 23.52

Hej Lone

Jeg har oplevet bdet samme med mine planter. Jeg har gjort det at jeg har bare klippet der grimme blade/n græne væk. Troede i første omgang at det var placering problem så har jeg gravet det op og plantet i kampe balie og placeret et enden sted, på terrassen og nu kan jeg se at planten fik liv tilbage, men jeg stadigvæk ved ikke om det skyldes hård vinter eller sted hvor planten voksede. jeg tror nærmest at det var vinter for planten havde godt i det samme sted i 2 år.MVH.

Nyt svar til emnet »Lauerbærkirsebær/sommerfuglebusk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Lauerbærkirsebær/sommerfuglebusk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider