Forum

Citrus mitis oranmentale

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christoffer Christensen, 17. april 2010 kl. 13.24

Hej!

Min dejlige kæreste har været så sød at forære mig et lille citrontræ. Det ser nydeligt ud og der er mange frugter på - endda en enkel stor og orange frugt, som ser ud til at være moden. Jeg er ret grøn indenfor have og planter. Altså forstået på den måde, at min erfaring ikke just er prangende. Mit spørgsmål går derfor på, hvordan det kære træ skal passes. På den lille seddel, der fulgte med, står der "do not watering too often" men hvad er ofte i denne sammenhæng?

På forhånd tak for svar

med venlig hilsen

Christoffer Christensen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 18. april 2010 kl. 8.28

I denne artikel er der flere svar på dyrkning af citrusplanter:

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/frugttraeer_og_buske/705.html

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 18. april 2010 kl. 13.44

Det er nemmerlig helt rigtigt, der er jo da i forvejen skrevet mangt og meget om jo da netopper citrustræer. Men de korte råd er, god veldrænet jord, ikke for meget vand, da jo da rødder ikke må stå i vand,. da de jo da derved ville gå hen og rådne væk. Gerne i fuld sollys. Om vinteren skal træet stå køligt, under 15 grader men frostfrit. Og det er jo da herved at det går hen og bliver svært med citruserne, da det jo da kan være sig sag at opbevare dem på en korrekt måde om vinteren. Ja jeg havde en´gang en god nabo, ja han hed forresten Joakim. Han snakkede i lang tid om at få sig et sådant træ, da han så endelig fik sig et, ja da klagede han efter en tid over, at det var begyndt at smide overfrakken, og da jeg så hvordan han opbevarede det, ja da kunne jeg jo da hurtigt fortælle ham, at et sådant træ, som det han der havde anskaffet sig, ja det fik altså for meget vand og for lidt sol, som jo da han holdt det.
Nå men hvis du eventuelt har en havestue med høj lysstyrke og lav temperatur, ja da kunne dette jo da meget vel være et fint sted at opbevare et sådant træ i vinterhalvåret.

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Citrus mitis oranmentale«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Citrus mitis oranmentale

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider