Forum

Hinbær busk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 13. april 2010 kl. 12.51

Jeg har lige plantet en hinbærbusk. Dvs det er lige nu bare en pind med pigge på.Den skyder dog lystigt.
Jeg tænkte på om man med fordet kan lave et minidrivus rundt om planten i plast og på den måde fremskynde den?
Mvh Jens

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 13. april 2010 kl. 20.20

Hej Jens Ledet

Det er ikke hensigtsmæssigt at skærme planten med plast eller glas. Den er fuldt hårdfør og skal nok komme i god vækst uden !
Hvis du bor et sted, hvor nattefrost hører med til forårsvejret kan det være en fordel at stikke nogle granris ned omkring planten i en afstand, så blæsten ikke får nye skud og granris til at gnubbe sig op af hinanden. Det kan skærme de nye skud mod at fryse tilbage / tørre ud.
Det vigtigste for en hindbærbusk, som er plantet her i foråret er tilstrækkelig vandforsyning - betingelsen for god udviking af rod- og grensystem. Så hold jorden fugtig omkring planten gerne indtil august.

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 14. april 2010 kl. 13.19

Jeg takker mange gange. Nattefrosten har vi desværre lige i denne uge. så jeg stripper et af vores grantræer :-)
Mvh Jens

Nyt svar til emnet »Hinbær busk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hinbær busk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider