Skrevet af: Lars L., 13. april 2010 kl. 10.26
Jeg har en altan der er blevet lukket så den virker lidt som en udstue... hele den ene væg er vinduer og er syd vendt. Jeg tænkte så på at have nogle grønsager der ude, fks. peperfrugter og nogle skoleagurker. Men hvordan griber man det absolut nemmest an? kappilær kasser, selvvandings krukker eller hvordan? jeg har også det problem at jeg skal på ferie i 1 uge sidst i maj, så jeg ved ikke lige hvordan jeg gør der med vanding. Planterne behøver heller ikke lige være dem der bliver aller størst da rummet har gulvtæppe på og bliver brugt til andre ting også.
nogen der har idéer og erfaringer? jeg har nemlig aldrig prøvet det før.
Skrevet af: Lise D, 13. april 2010 kl. 14.11
Jeg fortrækker selvvandingskasser (Pinstrup Maxikap) og eftersom det du har er en lukket "udestue" lign. ting er det nok eneste mulighed - med mindre du vil have planterne i store krukker/baljer.
Jeg synes om selvandingskasser/kapilærkasser da de kan holde vand til ca. 1 uge eller mere og det er nemt at håndtere. Jeg har selv 6 stk. i mit drivhus hvori der vokser agurk, tomat, melon og peberfrugt.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Lukket altan