Skrevet af: Ole Hansen, 3. marts 2010 kl. 13.56
Hej..
Jeg skal til at købe liguster hegn, kan i hjælpe mig med at sige hvilken liguster hegn jeg har, da jeg ikke selv ved det..
Det er den model sammen alle min naboer osse har...er altså meget brugt i området..
Skrevet af: Ole Hansen, 3. marts 2010 kl. 14.31
Har nemlig fået vide at der findes flere modeller af liguster
Skrevet af: Søren S Duun, 3. marts 2010 kl. 17.33
Hvis vi skal have en chance er du nød til at gå tættere på med dit kamera . Ellers er jeg bange for at vi gætter forkert.
En anden mulig er at klippe en gren og så gå på den lokale planteskole og spørg dem om de ved , hvad den hedder.
Så ved du også hvad de koster og om de har dem hjemme . Om få uger plejer deres kataloger at komme med posten og her er der ofte tilbud på hæk og prydplanter .
Der findes både den almindelige liguster, som på latin hedder Ligustrum vulgaris og en der hedder Liguster ovalifolium (med ovale blade) . De er mig bekendt de mest almindelige .
Den sidste er fra den sydlige del af Japan og kaldes ovalbladede liguster herhjemme. Den kan i sit hjemland blive op til 6 m høj. Den er velegnet til hække på grund af sin stive og oprette vækst. Bladene er store end på L. vulgaris
Der findes også en brogetbladet art, der mig bekendt ikke bruges til hæk, men nærmere som pryd . Men jeg syntes at du skal gør brug af den lokale planteskole ,
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvilken Liguster / ud fra billede