Forum

Chili dyrkning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Andersen, 21. februar 2010 kl. 8.41

Har dyrket 1 slags chili et par år, har nu købt frø så jeg har 6 slags, vil de bestøve på krys og tværs så når jeg samler frø og så igen ikke kan være sikker på hvad der kommer op af jorden. og hvordan kan det evt. undgås, skal stå i drivhus.

Henrik

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 21. februar 2010 kl. 10.58

Hvis de alle står i samme drivhus vil de bestøve hinanden...
Hvis du vil have ægte til næste år bliver du nød til at købe nye frø.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. februar 2010 kl. 12.32

Du kan også pakke en gren af hver ind i fiberdug, inden blomsten er sprunget ud.

Så kan insekterne ikke komme og blande sig i bestøvningen, og du har stadig rene sorter, som du kan tage frø af.

Jeg har så mange forskellige i år, så jeg har tænkt mig at prøve på den måde...

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Andersen, 24. februar 2010 kl. 11.13

Hej
tak for svarene, det lyder overkommeligt med en gren i fiberdug, vil jo helst ikke købe frø hvert år, det sjove er jo at lave dem selv og evt. på sigt have lidt at bytte med.

Henrik

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 24. februar 2010 kl. 22.34

hey anja

jeg vil da gerne give lidt for frø eller aflægger af dine chilli. det lyder som om du har mange spændende slags

hilsedn hans

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 24. februar 2010 kl. 22.52

Hej Hans Henrik -

jeg har faktisk en plan om at sælge nogle af mine planter, når de bliver lidt større - jeg har lige talt, at jeg har 87 chiliplanter af 19 forskellige sorter, så det er jo nok lige i overkanten af, hvad jeg selv kan bruge...

Var der ikke noget med, at du også boede på Vestsjælland?

mvh
Anja

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 24. februar 2010 kl. 22.58

hej anja

jo det gør jeg . jeg er da interesseret i mange slags chillier, så det må vi da finde ud af at aftale nærmere om. du havde vist også nogle stauder du ville af med , som vi aftalte når jorden var til det at jeg kunne overtage.

med venlig hilsen hans

Nyt svar til emnet »Chili dyrkning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Chili dyrkning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider