Skrevet af: Daniel Andersen, 12. februar 2010 kl. 10.38
Et kort spørgsmål - Kan Eucalyptus stiklinge formeres ??
Skrevet af: Søren S Duun, 14. februar 2010 kl. 12.27
Det tror jeg gerne, da der findes et utal af dem . Men de er meget nemme at så ud .
Hvis jeg oversætter "stiklinge-formering af Eucalyptus " fra dansk og til engelsk får jeg sætningen "cuttings propagation of eucalyptus". Herefter nævnes en masse muligheder .
prøv derfor dette links :
www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=cuttings+propagation+of+eucalyptus&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=&fp=bb0b9d47c58288c0
Skrevet af: Steffen Jensen, 14. februar 2010 kl. 12.43
I min store formeringsbog, står der at de skal sås. Deres rødder er desuden sarte så de skal sås i potter og blive der til de skal plantes ud på deres voksested i haven.
Skrevet af: Søren S Duun, 14. februar 2010 kl. 12.57
Jeg fik engang fortalt at næsten alle planter kunne stiklinge formeres , hvis man gav dem de rette forhold. Hvis man har et meget steril forhold og er i besiddelse af en temperatur og fugtigheds styring, skulle det kunne lade sig gøre .
Men Jeg tror at man benytter udsæd ved formeringen på samme måde som vi benytter frø til vores læplanter (elm, ahorn, tjørn og en masse andre planter) .
Hvis man vil masseformere sjældne planter bruger man også -Meristemformering eller vævsformering som det også kaldes . Nogle grunstammer til kirsebær og sorter af kartofler bliver formeret på denne måde .
Meristemformering
Du kan læse mere om det her : www.haveabc.dk/frontpage.aspx?id=14&type=38&dbid=d4f225cc-8f82-41db-9cbb-252d1f1e356a
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Eucalyptus