Forum

Gødning med gær?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. februar 2010 kl. 14.36

Jeg faldt lige over denne:

www.sparmail.dk/spareroed-45-Lav%20din%20egen%20blomsterg%C3%B8dning

Jeg har aldrig hørt om den variation før - hvad med jer?

mvh
Anja

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. februar 2010 kl. 18.08

Je har hørt om det før og jeg kan ikke rigtig få det til at hænge sammen . Gær lever mest af sukker og sukker er lig kulstof . Hvis der skal være en gødnings værdi skal det indeholde de andre gødninger . Men det er da værd at prøve . Evt med en pilestikling og en lille pakke gær . Det er meget begrænset . hvad der kan være af næringsværdi . ,
Hvis ikke blander du noget mel og salt så har du et sikkert et udemærket brød .:-)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 10. februar 2010 kl. 11.51

Det lyder vel nok som et finurligt påhit. Kan man så bage brød i kompostbunken? Ja jeg spørger bare!

Mvh Eivin (^_^)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. februar 2010 kl. 17.18

Så vil jeg hellere foreslå at man satser på et rugbrød, de bliver som regel bedst, hvis de bages længe på svag varme . Lykkedes det ikke smider man det i komposten (igen) :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 11. februar 2010 kl. 0.41

Ja og sådan er der jo så meget. rugbrød kan jo bages på mange spændende måder. Jeg har selv bagt mange af dem i tidens løb. Man kan bruge gær, men vidste i så, at rugbrødet faktisk også kan bages uden gær? Ja sådan gjorde man før i tiden, da der ikke fantes gær, som vi kender det i vor dage. Man bagte jo da ihvertfaller også brød i broncealderen!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Gødning med gær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Gødning med gær?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider