Forum

Såning af græsplæne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Claus Villadsen, 17. januar 2010 kl. 13.06

Hej, jeg vil gerne have sået en ny græsplæne. Den jeg har, er præget af mos og bare pletter hist og her. Men jeg ingen have erfaring overhovet.
Min ide var at fræse hele græsplænen, evt. bruge en mosfjerner først, og så fjerne diverse sten og gøre den plan.
Er det den rigtige fremgangsmåde, og skal jorden være pandekage flad og overskydende græstotter fra den gamle plæne fjernes inden?

Håber nogen kan hjælpe, hilsen Claus.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. januar 2010 kl. 15.13

Hej Claus

Du kan under ingen omstændigheder så græs nu og jeg er også sikker på at frøene vil ende i maverne på de små fugle .
Men når vi begynder at have omkring 8 graders varme i jorden vil det være bedre at så .

Hvis du vil vide hvornår det er skal du besøge denne hjemmeside .

www.planteinfo.dk/IntrNet/broker.exe?_Service=PI&_Program=saslib.vejr/jordtemp.sas .

Med hesyn til fremgangs måden vil jeg anbefale dig at låne politikens bog "Græsplænen", den kan give dig svar på mange spørgsmål og nogle "fif" til hvordan du passe den fremover . Derfor er det ikke for tidlig at anskaffe den nu . Du er altid velkommen til at skrive igen .

God læselyst .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 17. januar 2010 kl. 19.53

Hej Claus

der findes flere artikler om etablering af græsplæner på Havenyt. dk. Prøv søgefeltet og skriv "græsplæne" så kommer der 20 hits - herunder to som handler om etablering af græsplæne.

mvh Lone

Nyt svar til emnet »Såning af græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Såning af græsplæne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider