Forum

Tropiske planter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jim F.Hansen, 5. januar 2010 kl. 8.40

Er der en person som har erfaring i stiklinger indf.fra tropisk område ? .
Jeg har holdt dem nedkølet,og vil nu udsætte disse i en (tilpasset jord-som "ligner den de stod i")
Jeg går også ud fra,at de skal have infra-rød varme tilført??. skal De evt.dyppes i alm roddanner før isætning ??
mh jim

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 5. januar 2010 kl. 16.46

hvad for stiklinger er det???.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jim F.Hansen, 6. januar 2010 kl. 6.47

alt lige fra gensing nelliker ingefær: Desuden en del tropiske blomster. Takker indtil videre for intererssen. mh jfh

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 6. januar 2010 kl. 11.49

Det er tit og mange gange nemmere at finde diverse planter som frø eller knolde da det godt kan være en hel del arbejde i stiklinger da de for det meste vil rådne også selv om man bruger homon pudder...har selv været igennem det med stiklinger men jeg opgav og begyndte at købe de tropiske planter som havde interresse for det meste 2-3 års planter eller finde et modstykke til de ren tropiske så som papaya der findes 2 arter af papaya som kan tåle en del kulde og det er papaya pentagona og egebladet papaya.
håbet at du får held med dit arbejde.
erik

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas Krogsgaard, 13. juli 2010 kl. 10.07

Hej Erik hvad er en del kulde ca.?

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 13. juli 2010 kl. 22.35

Hej Thomas.

En del kulde..dermed mener jeg fra -5...og ud fra det kan man jo så overvintre de sarte tropiske mellem 1-5 +.det gør jo det hele lettere...jeg har ingefær som kan tåle ned til ca 17 -...de kan ikke spises men de får nogle flotte blomster...har to slags de dufter som ingefær(roden) den ene blir ca 15o-17ocm den anden ca 25ocm...men de planter jeg har af tropiske kan alle tåle frost men blir overvintret ved 5+ i et skur.på den måde er der flere muligheder for at få en look a like tropisk have uden den helt store bøvl og fare for at planterne dør i den kolde tid det vigtiske er dog at holde jordren tør om vinteren

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 14. juli 2010 kl. 8.44

Hej Erik lige netop ingefær har jeg gjort et forsøg med i vinter, da jeg havde 3 kæmpeplanter, og jeg mener kæmper, de to plantede jeg i de største baljer jeg kunne finde og den sidste fik lov at blive ude i haven, med det resultat at den er død så det med at de kan tåle minusgraeder er vist lidt af en skrøne.
Jeg vinterdækkede den ligesom min mamut, mamutplanten er kommet op men min ingefær er død og borte for altid.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Hej Erik lige netop ingefær har jeg gjort et forsøg med i vinter, da jeg havde 3 kæmpeplanter, og jeg mener kæmper, de to plantede jeg i de største baljer jeg kunne finde og den sidste fik lov at blive ude i haven, med det resultat at den er død så det med at de kan tåle minusgraeder er vist lidt af en skrøne.
Jeg vinterdækkede den ligesom min mamut, mamutplanten er kommet op men min ingefær er død og borte for altid.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 14. juli 2010 kl. 17.41

Jeg har også prøvet ingefær engang, købte en knold i brugsen og lagde en fladt på jorden i en potte.
Den må gerne presses lidt ned så min halvdelen af knolden er nede i jorden.

Den begyndt hurtigt at gro, og bliver ca 1m høj.
Sjov plante synes jeg.

Nyt svar til emnet »Tropiske planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Tropiske planter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider