Forum

Dyrkning af hasselnødder.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Maymann, 22. november 2009 kl. 17.19

Jeg har her i efteråret sået avocadotræ og et egetræ i potter hjemme i stuen og der er allerede kommet planter op. Nu kunne jeg godt tænke mig at prøve med en hasselnød, men hvordan gør jeg det? Agernet smed jeg et par dage i fryseren inden jeg såede det. Skal man også gøre det med hasselnødden?

Hilsen Rasmus

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 23. november 2009 kl. 7.57

Hej Rasmus

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 23. november 2009 kl. 7.58

Hej Rasmus
Det er ikke nødvendigt at lægge frøene i fryseren, når du sår på naturmetoden, d.v.s. efterår. Derimod er det vigtigt at frøet står udenfor, så det oplever vinterens skiftende temperaturer. Normalt vil frø spire følgende forår.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Maymann, 23. november 2009 kl. 19.10

Ok. Så det skal bare lægges i jord, uden nogle foregående handlinger?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. november 2009 kl. 10.26

Du skal bare være opmærksom på at musene kan finde på at spise det eller tage det med som forråd . Derfor skal du nok så dem i potter som er dækket med lidt net .

Hvis du får en plante ud af det med tiden vil den se lidt anderledes ud end moder planten . Det bedste, sikreste og hurtigeste vil være at tage aflæggere fra en nøddebusk . Så er du sikker på at få "rigtige" nødder . Det andet bliver knap så godt .

Nyt svar til emnet »Dyrkning af hasselnødder.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Dyrkning af hasselnødder.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider