Forum

Foråret er allerede begyndt.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: J. H., 12. oktober 2009 kl. 11.07

Ihvertfald her, og er igang med at planlægge næste sæson. Har købt mange forskellige frø for en del skal allerede sås i februar men andet kan sås nu på friland.

Bla. andet er jeg helt pjattet med Hulkravet Kodriver som i foråret gror i skovens kant og har anskaffet en pose frø fra urtegarneriet.

Dernæst den iøjenfaldende Gærde Kartebolle med sine lilla tidselblomster der kan blive op til 2 meter høj.

Begge sorter kan sås på voksestedet i efteråret og så ved jeg ikke så meget mere uddybende om det.

Nogen derude, der har erfaringer med ovennævnte sorter...?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 13. oktober 2009 kl. 8.54

Det er jo fantastisk hvad der findes af info på nettet. Nu ved jeg og andre interesserede hvordan Hulkravet Kodriver skal frøformeres:

www.primulaklub.dk/

Må søge videre på info om Gærde Kartebolle, men håber da stadig nogle af jer derude, har førsøgt sig med et eksemplar og gerne vil dele erfaringen.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. oktober 2009 kl. 12.08

Den er rimelig nemt at formere og indgår også i flerårige blomsterfrø blandinger. I min fars have sår den sig i bl.a. græsplænen

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Albert Rothstein, 13. oktober 2009 kl. 17.41

Sikke noget snak! Vinteren er jo ikke engang begyndt! Hvordan skulle foråret så være begyndt? Så bliver det vel sommer til jul...

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 13. oktober 2009 kl. 18.40

Ja, tænk du bare over det.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Olsen., 13. oktober 2009 kl. 20.59

Ja lad os få flyttet julen til februar så vi kan få en hvid jul, lige som på postkortne, og så er der udsalg samtidig.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 16. oktober 2009 kl. 9.43

Hej Søren.

Vil det sige, at hos din far spirer den nyde generation af Gærde Kartebolle allerede (fra dette års frøsætning), eller er det først til foråret det for alvor går løs.

Nyt svar til emnet »Foråret er allerede begyndt.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Foråret er allerede begyndt.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider