Forum

Optagning af geoginer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lenabrit Jørgensen, 10. oktober 2009 kl. 12.06

Jeg har nogle geoginer i min altankasse som jeg gerne vil have til at over vintre.

Hvordan gør jeg dt bedst jeg har hørt at de ikke kan tåle frost.

Hvordan opbevare jeg dem i min lejlighed?

Lenabrit

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. oktober 2009 kl. 18.23

Du skal have så meget af jorden af og så skal du opbevares frostfrit men ikke varm for så vil de vokse videre. Allerhelst omkring 5 grader.

Opbevar georgineknoldene i flamingokasser

Jeg opbevarer mine georgineknolde i Årstidernes flamingokasser til kød og fisk.På den måde beskyttes knoldene mod kulden, holder på fugten og flamingokasserne bliver genbrugt til noget fornuftigt.

Kasserne har låg, der slutter tæt- jeg prikker par huller i bund og låg og lægger lidt spagnum i bunden. Hver kasse kan rumme ca. 1 knoldklump. Jeg dækker med spagnum, inden låget sættes på. Indtil det bliver rigtigt vinter står de i udhuset, men når frosten rigtigt bider, flyttes de ned i en ret kold krybekælder. Sidste år overlevede alle knoldene trods en rigtig kold vinter.

– Iben Henriette Olsen. (kilde Havenyt)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. oktober 2009 kl. 21.16

Man kan opbevare Dahlia knoldene på mange måder. Jeg er så heldig at have nogle træ æblekasser. Spuler jorden af knoldene og lader dem tørre et par dage, lægger dem i æblekasserne (uden spaghnum) og så ind i bryggerset hvor de passer sig selv til foråret. Ved juletid sprayer jeg lidt vand over knoldene så de ikke helt udtørre. Den procedure har jeg brugt i mange år.

Nyt svar til emnet »Optagning af geoginer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Optagning af geoginer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider