Forum

Magnoliatræet sætter frø

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen, 15. september 2009 kl. 22.53

Vi har et gammelt flot magnoliatræ i haven som sætter frøbælge nu, og vi skal flytte til december så vil meget gerne vide om man kan frøformere et magnoliatræ, og meget gerne også hvordan man skal gøre?

Håber nogen kan hjælpe mig, på forhånd tak

Mvh Steffen Jensen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 16. september 2009 kl. 8.15

Hej Steffen
Du tager bare frøene, når bælgene åbnes og sår dem enten i potter. De skal stå ude og når du er flyttet, kan du grave dem 3/4 ned i jorden, så tørrer de ikke helt så meget ud.

Det varer rigtig mange år før et frøformeret træ vil blomstre, så du skal regne med at være meget tålmodig. Podede og stiklingeformerede magnolia har samme egenskaber som moderplanten, så de vil blomstre væsentligt før et frøformeret.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen, 16. september 2009 kl. 22.32

Hej boi :)

Tak for dit svar og for linket, jeg er godt klar over det vil tage lang tid, men hvor mange år snakker vi om her? hvis det tager for lang tid vil jeg jo gerne tage nogle stiklinge istedet, men det er vel for sent på året nu, eller hvad?

jeg er lidt i vildrede, for nogen siger at stiklinge ikk blir til noget hvis stiklingen blir taget efter modervæksten har blomstret, mens andre siger at det ikke er så vigtigt hvad tid på året man laver dem, kan du måske hjælpe mig her også?

på forhånd tak for dit svar

mvh steffen

Nyt svar til emnet »Magnoliatræet sætter frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Magnoliatræet sætter frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider