Skrevet af: Helena, 6. august 2009 kl. 11.50
Hej
Jeg har netop købt en "Blyantsene" i Bilka. På etiketten står at det er en "juniperus squamata Loderi" og at den bliver ca. 1 meter høj efter 10 år.
Det var derfor jeg købte den, fordi jeg gerne ville have en lille opretstående gran i mit bed...
Men nu kommer jeg hjem og læser på nettet, for jeg vil gerne vide lidt mere om den inden jeg planter den, at den bliver 2–3 meter høj og er hurtigtvoksende med et kraftigt rodnet... Det har jeg læst på www.lundhede.dk (jeg har ikke kunnet finde beskrivelse af den andre steder...)
Derfor vil jeg prøve at spørge om der er nogen herinde der har erfaringer med denne plante og ved hvor stor den rent faktisk bliver?
Og bør man mest stole på etiketten på planten eller kan de skrive forkert sådan et sted?
Jeg har slet ikke plantet den endnu, for nu er jeg helt i tvivl om det er et kæmpe træ jeg rent faktisk er kommet hjem med...
Skrevet af: Eivin Knidsen, 20. august 2009 kl. 8.41
Ene kan nemt blive en stor busk. På visse hedearealer kan man stadigvæk finde dem i den danske natur!
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Enebær – hvor høj bliver den?