Skrevet af: Morten P., 28. juli 2009 kl. 11.13
Jeg er helt grøn på palmefronten og har fået en Musa Basjoo palme i 15cm krukke (palmen er ca. 50cm høj nu).
Jeg kunne rigtig godt bruge et råd til hvordan jeg skal holde den. Jeg bor i en lejlighed i københavn.
Skal palmen stå i lys? hvor meget vand skal den have, og hvor ofte? Bør jeg plante den over i en større krukke? (i så fald hvordan gør jeg dette?)
Jeg håber I kan bære over med min mangel på plante-viden :)
Skrevet af: Erik Laugesen, 28. juli 2009 kl. 13.02
Hvis det er en basjoo du har ja så kan du godt forberede at du nok skal til at lave hul i tagen for den blir stor og den skal ha så meget sol som mulig for at gro optimal...du vil nok ikke få glæde af den indendørs for kan du ikke gi den det den har behov for vil den blive ranglet og sikkert knække...det er ikke en banan til indendørs brug...der skulle du nok ha en som hedder musa little prince eller en anden dværg art som også sætter spislige bananer det gør basjoo ikke da det er en mere vildbanan som ikke kan li indendørs klima...jo hvis de gror i en vinterhave med mellem 3–5m til loftet...
Skrevet af: Morten P., 28. juli 2009 kl. 15.43
Pokkers også... Det var nemlig en gave. Jeg må bare se at få det bedste ud af den inden døre :)
Ellers mange tak for svaret.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Bananpalme indendørs