Forum

Hvilken jordbund er grus og flis?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria, 18. juli 2009 kl. 14.29

Hej

Jeg har en forhave hvor der i et bed er sandjord med ca 2–3 cm grus ovenpå og øverst ca 10 cm træflis... Det er en tidligere indkørsel som vi har lagt flis overpå. Jeg er ikke interesseret i at anlægge et reelt bed, men vil hellere finde planter der kan tåle denne type jordbund... Hvilken jordbund bliver det? Jeg har tænkt på at forsøge at plante stenbedsplanter og andre tørketålender stauder, men er nu pludselig blevet i tvivl om hvorvidt flisen vil holde så meget på vandet at bedet nærmere bliver til fugttålende planter? Jeg kan simpelthen ikke vurdere hvor meget grus og sandjord afleder vandet, mens flisen holder på det?

Håber nogen har et bud på plantetyper...

Mvh Maria

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 19. juli 2009 kl. 15.33

Flisen kan holde lidt på fugten ja, men sand og grus dræner vand så let som ingenting. Så det bliver et tørt sted, det kan ikke undgås.

Nyt svar til emnet »Hvilken jordbund er grus og flis?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvilken jordbund er grus og flis?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider