Skrevet af: Runa, 22. april 2009 kl. 15.09
Min kollega har en Dronningebusk, som jeg meget gerne vil have en stikling af. Men hvordan tager man sådan en? Og hvordan får jeg den bedst til at trives i min jord?
På forhånd mange tak for hjælpen!
Skrevet af: Boi Jensen, 22. april 2009 kl. 17.55
Hej Runa
På dette tidspunkt – er du enten for sent til træagtig stikling og for tidlig til urteagtige – og begge dele kan lade sig gøre.
Gå på biblioteket og lån bogen "Politikens bog om planteformering" fra år 2000 og læs om det hele.
Det er rigeligt langt at lave et indlæg her om så stort et emne, ellers kulle vi bede en af "eksperterne" lave lidt om emnet, men det tager jo en del tid.
Skrevet af: Alice E., 23. april 2009 kl. 10.02
Har selv 3. 2 store og ret gamle, 1 noget yngre. Selvfølgelig kan man lave stiklinger, men jeg har brugt spaden og hakket en regulær busk fri på siden af en ikke så gammel moderplante. Så har man en fiks og færdig, ret stor busk med det samme, og det kan stadig nås i år med særlig pleje. I hvert fald grundig vanding, og helst skygge for solen, gerne med HVID plastic.
Jeg fik dem fra lerjord, og her står de på let sandmuld, så de kan ikke være videre specifikke m h t jordbundsforhold.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Stiklinger af Dronningebusk