Skrevet af: Charlotte Boesen, 21. april 2009 kl. 19.34
Jeg har fundet en løsning på forårs udtørrede såbede, som næsten hvert år har været et tilbagevendende problem i mine højbede. En lille smule sol og forårs vind- dette forår værre end nogensinde før og halvdelen af det jeg sår, spirer ikke. Jeg har lerjord, så det med at vande lidt, lukkede bare overfladen. Hvidt plastik over, tiltrækker samtlige små havesnegle i omegnen – og så kom ideen.
Jeg har købt tynd fiberdug, og over hvert såbed lægger jeg et enkelt lag. Hver aften når solen er ved at gå ned vander jeg forsigtigt oven på dugen og næste dag når det blæser og solen står højt, er der stadig fugtigt under dugen!
Jorden klasker ikke sammen under dugen og sneglene gider vist ikke være under fiberdugen! – Jeg har dog ikke dræber...
Indtil nu spirer både spinat, salat, gulerødder, og persille lystigt – faktisk hel tæt spiring, så jeg tror spireprocenten er helt i top!
Hilsen Charlotte Boesen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Fiberdug over såbede