Forum

Jordtemperatur og nedbør

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. april 2009 kl. 11.22

På disse to hjemmesider er det muligt at følge henholdsvis jordtemperaturen og nedbørsmængden rundt omkring i landet

samt at se en pronose for den videre udvikling. Jeg har selv lag dem under mine favoritter og venter på at jeg snart kan få lang nogle kartofler

www.plante-doktor.dk

www.planteinfo.dk

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. april 2009 kl. 12.28

Jeg har et jord termometer i 50 cm dybde og det viser pt 8C og en vejrstation der viser en samlet nedbørsmængde i 2009 på 105mm mod normalt 115mm.

Men vi har stadig nattefrost, i nat -3.8 gr. igår nat -3.2 frost.

Mvh. Svend Høst

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. april 2009 kl. 22.27

Nede,hvor jeg har min køkkenhave har de målt temperaturen til at være 10 grader, men deres måde at måle den på er noget misvisende, da e ikke er nede i samme dybde som dig og tager den direkte i solen, hvilket giver et forkert måling. Jeg går og venter til at den når op omkring de 8–10 grader, som skulle være passende til kartofler.

Jeg har også sået græs og sennepsfrø. disse er begyndt at spire, imen det tager længere tid med græsset. Men om nogle dage sker der endnu mere. Det er i øvrig smart med alle disse net-tjenester og for landmændene er det et godt redskab.

Nyt svar til emnet »Jordtemperatur og nedbør«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Jordtemperatur og nedbør

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider