Forum

Abetræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 4. januar 2009 kl. 14.36

Jeg såede i efteråret 6 frø af abetræ og efter lang, lang tid – var der sørmer 5 af dem der spirede.

De har så siden stået i min vindueskarm (der er ca. 15–18 grader) og har vokset sig til 7–8 cm.

Nu er der imidlertid en af dem som er ved at gå ud – den er begyndt at visne nedefra.

Er der nogen der kender til dette?

Med venlig hilsen
Ulla

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 4. januar 2009 kl. 15.07

Hej.

Ja det har nok været den forkerte årstid.det er ikke godt at så træer om efteråret og ha dem i en vindueskarm da der ikke er lys nok og sikkert en tør luft...så altid om foråret med hensyn til lys da man så kan sætte de små ud og det har de bedst af så de får påvirkning af lys-luft og temp...

erik

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 4. januar 2009 kl. 17.38

Jeg blev nød til at kigge på google under billeder og abetræ, anede ikke der var et træ der hed det. Men da jeg så billederne kan jeg se at dette træ virkelig hitter her i mit bolig kvartel... nogle har dem hvor de er 3–4 meter høje. et sjovt og spøjst træ ;-)

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. januar 2009 kl. 17.47

De er så pokkers dyre at indkøbe. Jeg mener også at de normal bliver podet. Derfor skal du værne de få planter du har i vindueskarmen

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 4. januar 2009 kl. 19.50

Abetræer bliver formeret ved frø,men er langsomme startere,derfor den høje pris på salgsplanter.

Prøv at spørge Bjarne om grunden til at frøplanten visner på www.barney.dk
Anne Marie

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 10. januar 2009 kl. 15.57

Hejsa

Jeg skrev til Bjarne – www.barney.dk som jeg blev anbefalet og han var og svarede hurtigt -

Det er oftest overvanding der skader de små træer, men også svage træer får dette problem. Jeg sår 100 stk hvert år, og ud af dem er der altid nogen der går ud med de samme symptomer som dit.

Tak for jeres ideer og til Bjarne ;o)

Jeg vil passe på rigtig meget på resten (alle 4) af de små træer.

mvh
Ulla

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 20. august 2009 kl. 8.44

Abetræet ser vel nok sjovt ud, men jeg har nu altid også syntes, at det var så fint og hyggeligt. Og så er det jo stedsegrønt, hvilket bestemt ikke er at betragte som et minus.

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Abetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Abetræ

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider