Forum

Koreansk Pære / Æblepære / Japanpære / Nashipære

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Skovmanden, 1. april 2008 kl. 19.41

Nogen der erfaring med dyrkning af denne?

Såede et frø for 6 år siden. Er nu et 2 meter træ, som de seneste par år har stået udenfor drifhuset i en stor potte (også vinter).

Regner med at plante den ud på en lun plads i år.

Er der nogen, der har oplevet blomstring, endsige frugt?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte H., 1. april 2008 kl. 23.52

Jeg blev lidt nysgerrig og søgte på nettet hvor jeg bl.a. fandt denne side

www.dr.dk/DR2/seerneshave/Havens+planter/Frugttr%C3%A6er+og+-buske/20060308140536.htm

Begge de to nævnte sorter har vi haft i haven i mange år, de har aldtig stået i drivhus men klarer sig fint ude. Jeg holder dem nede i ca. 2 m højde og de bærer hvert år rigelig med frugt. Min mand, et af børnebørnene og hunden spiser dem med velbehag, mens vi andre helst vil nøjes med at spise dem i frugtsalat.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovmanden, 2. april 2008 kl. 21.47

Hej Jytte,
Tak for linket. Jamen, så er det jo bare at gå i gang og håbe på den er nogenlunde sortsægte.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 3. april 2008 kl. 21.16

Hej Skovmand –
Du kan ikke regne med at sådan noget er "nogenlunde sortsægte". De skal podes – enten på vild pære eller kvæde og så får du "den rigtige smag". Dog tror jeg du kan pode på den frøplante du har fået lavet også – så skal du bare på jagt efter podekviste – og finder du nogle der har træet i nærheden, kan det stadig nås at pode af en friskklippet podekvist.

www.de-gamle-sorter.dk

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovmanden, 14. maj 2008 kl. 21.42

Hej Boi,
Jamen, jeg ved skam godt at det sortsægte er en kilden sag. Er mere interesseret i blot at få den til at sætte frugt (Af een eller anden slags).

Nu er den ihvertfald i jorden.

Nyt svar til emnet »Koreansk Pære / Æblepære / Japanpære / Nashipære«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Koreansk Pære / Æblepære / Japanpære / Nashipære

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider