Forum

Hvad gør man nu

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henriette, 24. januar 2008 kl. 18.37

Jeg ved godt det er lidt tidligt at begynde men kunne ikk lade være. Er oss nybegynder så ville prøve om det ku lykkes.

Jeg har sået nogle gyldenlak og de er kommet fint op med kimblade. Jeg har priklet dem om. Men nu er det ligesom om de er gået istå.

Gør jeg noget forkert?

MVH
Henriette

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 25. januar 2008 kl. 9.44

Ja du er lidt tidlig på den. Planter der pottes om er altid lige llidt tid om at komme i gro igen. Rødderne skal finde sig til rette i det nye jord, men planterne skal jo også have meget lys og det er måske det, det kniber med endnu.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette, 25. januar 2008 kl. 11.15

Hej Helle
De står i min sydvendte vindueskarm så det burde være fint. (hvis de dog bare ku tale)
Men må jo bare være lidt tålmodig

Mvh
Henriette

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 25. januar 2008 kl. 11.20

Ellers må du bare prøve igen til april. Jeg kender godt det med at være utålmodig og vi kan slet ikke vente på foråret og havevejr.

Helle – www.helleshave.dk

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte, 30. januar 2008 kl. 0.23

Jeg er ved at sotere lidt i mine frø, og fandt nogle frø fra sidste år som var glemt. så er det jeg kan huske noget om at lægge dem i et glas vand... men så er det at hukommelsen svigter! Er det så når de flyder at de er ok eller er det når de synker til bunds?... hjælp søges

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 30. januar 2008 kl. 2.53

Ingen af delene.

Kik på pakningen hvis det er købte frø-der står hvor længe de beholder spireprocenten.

Generelt holder de fleste frø mere end et år.

Hvis du er i tvivl kan du lave en spireprøve mellem et par lag fugtig køkkenrulle.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Gronvall, 14. maj 2008 kl. 3.01

Hej Havenyt
Det er en kaktus jeg gerne vil redde.

Det der skete er at ved et uheld fik min hund drejet toppen og den mistede sin rod.

Kan man redde sin Kaktus hvis den er blevet uden Rod?

Og hvis Ja. Hvordan
K.H. Martin

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. maj 2008 kl. 8.22

Ja det er meget let, du behandler den som en stikling, dvs. du skærer den til og lader " såret " tørre i 3–5 dage, dernæst stikker du den i grusblandet jord som du vander meget sparsomt.Kaktuser er noget at det letteste at stiklingeformere det kan kun gå galt hvis man overvander.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Hvad gør man nu«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvad gør man nu

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider