Forum

En lille hjælp,,,

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lis Larsen, 29. oktober 2007 kl. 0.50

Jeg har spurgt før og ingen har svaret, men skulle der ikke være bare en af jer der har hørt om planten (TAMARIX) jeg selv har en i haven, men ved ikke så meget om den og ser jeg efter den på internettet kommer det på engelsk og det forstår jeg ikke et hak af, det eneste jeg vil vide er om hvordan den skal beskæres, for min har kun en tyk stamme og mange små grene, nu håber jeg på at der er en sød lille væsen som kan hjælpe mig,,,,,

kærlig hilsen lis larsen...

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 29. oktober 2007 kl. 7.44

Hej Lis

Tamarix hedder tamarisk på dansk. Prøv at søge på nettet efter:

tamarisk beskæring

Så kommer der flere beskrivelser.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 29. oktober 2007 kl. 7.57

Til Lis Larsen.

Jeg har – for mange år siden – selv haft en Tamarisk (Tamarix) busk. Jeg husker den som en ca. 2 meter høj letgrenet busk med rosa blomster. Min blev ikke som sådan beskåret, kun pudset en smule, da nye unge skud ofte kunne fryse tilbage. Det er en busk, som holder af at vokse et lunt sted og i let jord.

Jeg vil mene, at en evt. beskæring kan udføres som ved andre buske, når jeg f.eks. beskar de lette grene, som havde fået for meget frost, skød den ret hurtigt nye skud igen.

Dette er, hvad jeg husker om busken, håber du kan bruge lidt af det?, men ellers kan du helt sikkert få oplysninger i gode havebøger og du kan jo også spørge eksperterne her på havebænken.

hilsen John.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens., 29. oktober 2007 kl. 21.51

Hej Lis... Jeg har en gammel Tamarix i haven som blomstre så flot hvert år. Det er en rigtig tørketåler, gror i den dårligste jord og skal aldrig vandes (den er ikke af plastic) Du kan klippe den meget hårdt ned og den skyder lystigt igen. Den plante bliver du glad for.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Larsen, 30. oktober 2007 kl. 1.26

Hejsa,,,,
jeg takker mange gange for jeres forslag og jeg vil da også benytte mig af dem, der fra hvor den kommer var den meget stor, jeg har aldrig klippet eller beskåret den, men da jeg flyttet skulle den da med, der var kun stammen tilbage da jeg var færdig, for den skulle jo ind i bilen,,
jeg troede ikke at den vil komme, men jo, nu vil jeg bare så gerne have at den skal se pæner ud der hvor den står nu, men i skal alle sammen have mange tak for de meget gode råd som i har givet mig,,,,,,,,
kærlig hilsen lis larsen...

Nyt svar til emnet »En lille hjælp,,,«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > En lille hjælp,,,

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider