Skrevet af: Anders, 22. maj 2007 kl. 18.34
Jeg har en ligusterhæk der ikke er stedsegrøn som man kan se igennem om vinteren.
Jeg ønsker over en strækning på femten meter at der skal være en stedsegrøn hæk. Kan jeg plante en 1.80 cm stedsegrøn hæk foran eller oveni den oprindelige hæk, og så være sikker på den oprindelig og nye hæk vokser videre.
Hvis nogen har et andet forslag til at gøre den 15 m strækning stedsegrøn op 1.80 er jeg meget interesseret i at høre om det.
Skrevet af: Leo Eriksen, 11. marts 2008 kl. 7.12
Jeg har en 18 år gammel liguster hæk, der er gået ud nogle steder. pga. "blodplet svamp" kaldte en mand det. Kan jeg plante nye liguster planter i her?
Skal jeg skære den ned til jorden?
eller skal jeg skære den ned til jorden og sprøjte den, så den går ud og plante anden type hæk oveni, uden at fjerne de gamle liguster planter?
med venlig hilsen
Leo Eriksen
Skrevet af: Leo Eriksen, 11. marts 2008 kl. 7.13
Jeg har en 18 år gammel liguster hæk, der er gået ud nogle steder. pga. "blodplet svamp" kaldte en mand det. Kan jeg plante nye liguster planter i her?
Skal jeg skære den ned til jorden?
eller skal jeg skære den ned til jorden og sprøjte den, så den går ud og plante anden type hæk oveni, uden at fjerne de gamle liguster planter?
Skrevet af: Lone Brems, 11. marts 2008 kl. 21.39
Hej Leo Eriksen
Tjek lige under rubrikken "Skadedyr og sygdomme" på bjælken herover. Hvis du indtaster "Liguster" og "svamp" dukker der en artikel op om Almindelig Cinnobersvamp – det kunne måske være den, du har fået benævnt Blodplet svamp.
HVIS det forholder sig sådan, vil det være nødvendigt at fjerne de angrebne planter og søge råd hos eksperter om, hvor lang en hvileperiode, der er nødvendig, før du igen planter liguster.
Venlig hilsen
Lone
Skrevet af: Stine, 19. juli 2008 kl. 6.48
Hej
Jeg har fået en sygdom i min ligusterhæk det er jeg sikker på.
Det ligner det er vinter med den hæk jeg har, alle bladene blev først gule og krøllede og er nu faldet af, så den ser helt død ud.
Det er ikke kun en plante det er en hel side mod vest.
Hvad kan dette være og hvad kan jeg gøre ved det?
Kommer den igen, skal den klippes ned, eller er den helt død så der skal plantes en ny?
Hilsen Stine
Skrevet af: Svend Høst, 19. juli 2008 kl. 8.57
Det kunne også være overvanding, på grund af den våde sommer sidste år, Liguster vil gerne tørre lidt ud ind i mellem, men liguster er sejlivet så jeg synes du skulle give den en chance og se om den kommer til foråret.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Maybritt Rydahl, 16. august 2009 kl. 21.11
Jeg har en ligusterhäk, som er 4 år gammel. De sidste 2 år bliver de nye skud spist. Jeg kan kun se en lille brun plet på bagsiden af bladet. Hvad kan det väre og hvad er behandlingen?
Vh,
Maybritt
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Plantning af ny hæk