Forum

Pile træer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Riis, 14. maj 2007 kl. 14.49

Hej jeg ønsker at dyrke nogle pilestiklinger i min have men jeg er i tvivl om de ville kunne gro i min græsplæne. Da jeg skal bruge en hel del af dem og ikke har en mark at dyrke dem på kan de vel ligeså godt dyrkes i min græsplæne så jeg kan køre mellem dem på min plænetrktor. Ved godt der er nogen tænker manden er gal men om nogle år skal den altså hæves alligevel så der sker ikke så mget ved det med hensyn til huller og rødder.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette, 15. maj 2007 kl. 19.10

Hej Ole!

Jeg tror ikke der er noget problem med at sætte pilestiklinger i en græsplæne, men der vil nok være mange der går til efterhånden som græsset vokser. Græsset vil tage lys og næring fra dine stiklinger. Du kan lægge plast i området, evt. i baner så det ikke er hele din græsplæne der bliver plast belagt. Pilestiklingerne sætter du direkte gennem plasten som du kan gemme med dækbark. På denne måde får pilen vand og lys uden konkurrence fra græsset.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med at den skal hæves, med hensyn til huller og rødder. Hvis det kun er for nogle år du vil have pilen, synes jeg du skal undersøge hvordan du kommer af med rødderne igen. Pil skyder igen så snart den er klippen ned; Det regner jeg dog med du ved, da det lyder som om du vil dyrke pilen som flettepil til kurve m.m.

Har fundet nogle links vedr. plantevejledning.

www.engkaergaard.dk/planteanvisning.htm

www.ecogarden.dk/artikler/gode_raad_om_pil.html

www.frejanatur.dk/pil.htm#top

God fornøjelse.

Annette

Nyt svar til emnet »Pile træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Pile træer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider