Skrevet af: Ejvind, 27. marts 2007 kl. 17.58
Jeg har fået en balle halm, gravet den ned så der er 30 over den men først skal jeg have varme i den? hvordan?
Skrevet af: Knud Halskov, 27. marts 2007 kl. 21.14
Du skal gennemvande halmballen, og derefter kan du strø en håndfuld NPK-gødning + evt. lidt kalk. Det opløser du, og får det til at trænge ned i halmballen ved en let overbrusning. Det kræver temmelig meget vand at få halmballen gennemblødt, men sørger du for at vende skårsiden på halmballen opad, går det hurtigere.
Venlig hilsen, Knud
Skrevet af: Lilium, 27. marts 2007 kl. 23.23
Som Knud fortæller kan det være vanskeligt at fugte en halmballe.
En god metode er at lægge den(m) i plastic og vande den(m) et par dage før man vander gødningen ned.
lilium
Skrevet af: Joan, 29. marts 2007 kl. 22.50
Min erfaring i haven er ikke stor, og slet ikke hvad angår kartofler. Men hvad har det med en halmballe at gøre?
Jeg er ganske nysgerrig. – jeg tænker at det må være et trick, jeg aldrig har hørt om.
venlig hilsen Joan
Skrevet af: Ejvind, 29. marts 2007 kl. 23.04
Jeg taKKER FOR de indlæg der er kommet og har fulgt dem. Det er et forsøg med at få varme i halmballen så jeg derigennem kan hæve jordtemperaturen (altså tidligere kartofler) for at slå mine svigersønner i vores indbyrdes katoffeldyst(kun en blok gælder)(største fleste og vægt)
Skrevet af: Joan, 29. marts 2007 kl. 23.08
Tak for svaret – og held og lykke med dysten.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kartofler