Forum

Kartofler

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ejvind, 27. marts 2007 kl. 17.58

Jeg har fået en balle halm, gravet den ned så der er 30 over den men først skal jeg have varme i den? hvordan?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 27. marts 2007 kl. 21.14

Du skal gennemvande halmballen, og derefter kan du strø en håndfuld NPK-gødning + evt. lidt kalk. Det opløser du, og får det til at trænge ned i halmballen ved en let overbrusning. Det kræver temmelig meget vand at få halmballen gennemblødt, men sørger du for at vende skårsiden på halmballen opad, går det hurtigere.

Venlig hilsen, Knud

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 27. marts 2007 kl. 23.23

Som Knud fortæller kan det være vanskeligt at fugte en halmballe.

En god metode er at lægge den(m) i plastic og vande den(m) et par dage før man vander gødningen ned.

lilium

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Joan, 29. marts 2007 kl. 22.50

Min erfaring i haven er ikke stor, og slet ikke hvad angår kartofler. Men hvad har det med en halmballe at gøre?

Jeg er ganske nysgerrig. – jeg tænker at det må være et trick, jeg aldrig har hørt om.

venlig hilsen Joan

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ejvind, 29. marts 2007 kl. 23.04

Jeg taKKER FOR de indlæg der er kommet og har fulgt dem. Det er et forsøg med at få varme i halmballen så jeg derigennem kan hæve jordtemperaturen (altså tidligere kartofler) for at slå mine svigersønner i vores indbyrdes katoffeldyst(kun en blok gælder)(største fleste og vægt)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Joan, 29. marts 2007 kl. 23.08

Tak for svaret – og held og lykke med dysten.

Nyt svar til emnet »Kartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kartofler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider