Forum

Oliven træ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 23. oktober 2005 kl. 11.26

Hej. er det for tidligt jeg har sat mit lille oliven træ i vinter hi\"ell. skal der havde lidt mere frost før den kommer ind.

m.v.h nancy rask

1 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Lyck, 15. november 2005 kl. 17.24

Hej jeg har et lille oliven træ, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal passe det. Kan i hjælpe mig med det?

Mhv Inge Lyck

2 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Willestofte, 31. januar 2006 kl. 13.22

Oliventræer må ikke få frost. Deskal stå indendørs om vinteren, lyst og køligt. Vandes jævnligt og ikke for meget. Sådan overlever mine ret store træer, og allerede nu er det ene igang med at lave nye skud. Held og lykke med dem.

Venlig hilsen Tove Willestofte.

3 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Kaas, 17. april 2006 kl. 12.28

Hej jeg har købt et lille oliventræ. Nu er detf forår. Hvilken jord skal det plantes over i?

4 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 17. april 2006 kl. 12.36

Hej, jeg har sat mit oliventræ ud på taressen, det er vel ikke for tidligt?

m.v.h. n.r.

5 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 17. april 2006 kl. 12.40

Hej jeg har hørt at oliventræer kan tåle ned til 10 graders frost, fra en der bor i italien, de skal ha lidt frost inden man sætter dem i "hi" ellers danner de ikke frugter.

m.v.h. n. r

6 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian, 5. juni 2006 kl. 12.05

Hejsa jeg købte i slutningen af april, et flot oliven træ. Jeg har aldrig før haft med et sådan at gøre før, dog er det gået fint indtil vidre... Men jeg har omplantet det i en støre potte, og brugt potte muld som ekstra jord! er det en god ide, eller bør jeg skaffe en special form for blandnings jord? Træet er her i starten af juni måned, begyndt at tabe en del blade, og de små blomster hoveder hænger lidt med hovederne. Har hørt at jeg skal give den lidt, men ikke for meget vand her ca. 3 dag!

Håber virkelig du kan hjælpe mig ;-) på forhånd mange tak.

Kristian.

7 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 5. juni 2006 kl. 12.36

Hej Kristian.jeg har også været uheldig med et oliventræ, som gik ud, men såprøvede jeg igen, der er et meget nøgsomt træ, kræver ikke meget vand, gror jo næsten vildt i Italien,hvor der kan være meget tørt, mit lille træ har over vintret i et udhus hvor der er frostfrit, ved et vindue så den fik noget lys,den har fået vand, jeg tror 2 gange i løbet af vinteren, og står nu på min teresse med en masse blade, du skal være tålmodig, men du må passe på ikke at overvande den. m.v.h. N R

8 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sarah Hamilton, 2. august 2006 kl. 16.08

Jeg har fået et oliventræ i gave, men ved ik hvor meget jeg skal vande det. Jeg har kun haft det i en måned men bladene er allerede begyndt at falde af.

Hilsen Sarah

9 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 2. august 2006 kl. 16.30

Hej Sara.oliven træer er meget nøjsomme, skal ikke ha forfærtentlig meget vand, de gror jo i storer lunde b.l.a. i Italien, hvor der kan værer meget tørt, men de kan godt værer lidt drilagtige, det er det 3 træ jeg har lige nu, men bliver de passet rigtigt, kan man ha megen glæde af dem, jeg syntes de er kønne, men jeg hae d,s,v, ikke prøvet og få frugter på nogle af dem endnu, men rigtig god fornøjelse. m.v.h. Nancy R

10 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 18. september 2006 kl. 14.26

Hej Inge hvordan går det med dit Oliventræ?

11 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Wenholt, 24. september 2006 kl. 10.44

Hej
Kan et oliventræ overvintre ud i danmark, eller i et koldt drivhus.

12 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. september 2006 kl. 11.38

Nej! skal overvinter absolut frostfrit

venlig hilsen svend høst

13 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Steve Jensen, 9. januar 2007 kl. 20.59

Hej kan mit oliventræ overleve det har næsten tabt
alle bladene
den er 3år gammel med masser af oliven i sommer

14 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Nørgaard, 9. januar 2007 kl. 21.43

Hejsa,
vores lille oliven træ er ved at tabe alle bladene og det virker meget tørt(bladene).

Det står i vinduet i vores stue. Så jeg vil hører om det kan stå for tørt, jeg tænker luftfugtighed varme osv.?

Hvornår skal jeg sætte det ud igen?

Venlig hilsen Ida Nørgaard

15 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 9. januar 2007 kl. 21.51

Hej sa.

Jeg har mit oliventræ, stående ude på taressen endnu, med alle sine blade, og den skyr med nye blade, den kan tåle ned til minus 10 grader, den skal ha lidt frost ellers sætter den ikke frugter, jeg er da spændt på om den overhovedet kommer ind i år.

venlig hilsen Nancy R

16 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik, 14. januar 2007 kl. 20.49

Hej alle sammen...

Jeg ville bare lige sige at i Italien og Grækenland plejer et oliventræ først at få frugter når træet er
7–35 år gammelt, så i skal ikke være bekymret:-)

Hilsen Frederik

17 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus, 21. januar 2007 kl. 21.32

Hej Nancy.

Jeg har ligesom dig mine to oliventræer stående ude endnu. Vejrudsigten lover ned til -6 grader. Hvad har du tænkt dig at gøre? Tror du det er nødvendigt at flytte dem indenfor de næste dage?

Mvh, Claus

18 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 21. januar 2007 kl. 21.45

Hej Claus.

Jeg har netop sat min oliven ind i dag, hvor dre er frostfrit, hvis der skulle komme en del sne og frost.

m.v.h. Nancy

19 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian, 23. januar 2007 kl. 10.40

Ville bare lige takke Nancy R, for hendes vejledning om pasning af Oliventræer;-) Jeg vil følge dit råd Nancy, og se om ikke det hjælper. Mit træ er stadig med en del blade, dog er det kun på de nye høje skud den satte i sommeren 2006. Selve det egentlige træ, med den lidt kraftiger stamme, bære på nuværende tidspunkt ikke nogen blade, ved sin krone! Har indvisteret i kunst belysning, til her om vinteren, for at være sikker på at mit træ, sammen med andre træer jeg har, for nok lys. Endu engang TAK :-)

20 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Sørensen, 29. januar 2007 kl. 12.57

Hej Inge.

Hvordan går det med dine Oliven træer...

21 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 13. februar 2007 kl. 13.28

Nogle der ved hvordan man "formerer" et oliventræ. Kan man tage stiklinger?

22 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maibritt, 25. april 2007 kl. 17.50

Hejsa. skal oliventræer stå i udpint jord, det er den jord jeg har købt den i nemlig. vil gerne have den over i en større krukke. skal man gøde den?

23 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 26. maj 2007 kl. 18.33

Hej. Nogle der ved om man kan så olivenkerner, og samtidig få noget ud af det?

24 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Bayer, 30. maj 2007 kl. 19.54

50 cm højt oliventræ

Jeg satte det ind i stuen i efteråret hvor det var fyldt med blomster og blade. De hele faldt af.

Nu har det stået ude om dagen i flere måneder.

Der kommer skud i bunden på stammen men ikke på grenene. Er der stadig håb eller skal jeg skære alle grene helt ind til stammen.

25 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 8. august 2007 kl. 9.58

Til Tulle:

Det kan man godt, det har jeg selv gjort. Men det skal være fra friske, modne oliven. Dem på glas fra Netto er ikke brugbare. Kerner kan købes over nettet.

Mvh Eivin (^_^)

26 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rita, 10. august 2007 kl. 22.18

Er der nogen der ved hvordan man behandler de oliven man høster?

M.v.h. Rita

27 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 21. oktober 2007 kl. 14.50

Hvordan går det med Oliven træet?

MVH Søren

28 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy R, 21. oktober 2007 kl. 17.13

Hej derude.

jeg har et oliventræ, på min taresse, som i år har en masse frugter på, men de er meget små, så dem tror jeg da ikke jeg får noget ud af i år, hvad sker der lige mon?er der nogle der har har været udsat for lignende?

m.v.h. Nancy R

29 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 21. oktober 2007 kl. 22.26

Er der nogen der tager oliventræ ind nu! Eller kan man vente lidt...Indtil der er lidt lavere temperaturer.

hilsen Lone

30 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 22. oktober 2007 kl. 8.15

Jeg tager ikke træet ind før det har har fået en smule frost. Så får man frugt på næste år!

31 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 22. oktober 2007 kl. 8.24

Er det rigtigt at det kan tåle ned til minus 8 grader

Lone

32 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 22. oktober 2007 kl. 8.37

Tror faktisk godt det kan tåle ned til -10. Men flyt det hellere ind inden. Der er jo ingen grund til at udfordre skæbnen :) Det ville være surt hvis træet gik ud...

33 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 22. oktober 2007 kl. 9.03

Det har du ret i,men så kan det jo rent faktisk stå ude lidt endnu. Når bare man holder øje med vejrudsigten : –) Det har det jo bedst ude.

hilsen Lone

34 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Stjernholm, 9. december 2007 kl. 8.59

Har lige taget mine fine oliventæer ind i stuen. Træerne er 170 mc. høje m. en krafitig krone.

* Hvordan skal jeg pleje dem?

* Kan de tåle temp. i stuen?

Hilsen Peter

35 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 10. december 2007 kl. 8.42

Hej Peter – og flere af de 33 før dig.

der er mange forskellige spørgsmål i denne tråd om dyrkning af oliven- og ikke alle svar er lige præcise.

Prøv at klikke ind på "Spørg eksperterne" i samme bjælke som "Forum" – og skriv "oliven" i søgefeltet. Der ligger rigtig meget nyttig information i flere af artiklerne!

Venlig hilsen
Lone

36 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 11. december 2007 kl. 18.34

Her er en om anvendelsen af de høstede oliven.

Man kan benytte to metoder:
1. Den dovne eller
2. Den lidt mere avancerede.

Ved metode nummer 1. lægger man sine oliven i en lage bestående af 10% salt og lader dem stå ved stuetemperatur i ca. 6 mdr.

Videre tilberedning : se 2.

Ved metode 2 hælder man sine oliven i et stort glas og skifter vandet 2–3 gange dgl.

Efter en uge smager man på sine oliven om bitterstofferne er forsvundet (de er opløselige i vand) hvis ikke fortsætter man til de har en behagelig smag. Processen går hurtigere hvis man snitter sine oliven.

Herefter laver man en blanding-og det er helt afhængig af hvad man kan lide-F.eks. eddikeblanding med 25% eddike og 5–8% salt tilsat krydderurter (f.eks. Origanum, Timian, Chili eller Lauerbær). Tænk over at f.eks, hvidløg kan overdøve den delikate smag af Oliven og brug det med varsomhed.

Man kan erstatte en del af vandet med olivenolie hvis man ønsker det.

Der er megen plads til at lave sine helt egne oliven.

God fornøjelse.

37 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 24. januar 2008 kl. 22.08

Hej Inge er der liv i dine oliven træer?

Søren

38 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Gerner-Smidt, 17. februar 2008 kl. 6.06

Hej Oliven-elskere!

Har selv 3, og min erfaring er, at de skal stå ude hele året. De kan tåle frost...dog ikke minus 20 grader. De skal faktisk ha'frost for at sætte blomster, som kommer i april–maj, og dermed frugter.

Dyrker dem i lerholdig jord...potter jeg dem om, sker det det med en blanding af ler/potte-muld...i forh. fifty/fifty. I tørre perioder, skal de vandes...og i blomstringsperioden tilsat gødning. Oliventræer skal...som alle vækster, beskæres...beskær, i efteråret...så du får en smuk og fri krone...dvs. skær de indadvoksende kviste.

Falder bladene, tvivl ikke...de skal nok rejse sig, hvis du følger ovenstående!

Det er en dejlig vækst...så
Held og lykke!

Henrik

39 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Schmidt, 16. maj 2008 kl. 14.05

Hej.

Mit oliventræ begynder at få brune blade, er der nogen der kan fortælle hvad det evt. skyldes.

på forhånd tak
Hilsen kitha

40 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 12. juni 2008 kl. 22.42

Ja -der er tid til en lille opsummering.

Sidste år (efterår) satte jeg mit oliventræ permanent på friland. Jeg var ikke tilfreds med sorten der havde runde oliven-da jeg mest er til Græske spidse oliven.Jeg troede ikke at det ville overleve, men det gjorde det-selv om jeg ret sjusket kun havde gravet et minimalt hul i min stive lerjord og " smidt " det ned. Det lå vandret hele vinteren, men her til foråret fik det en pæl. Det forsøgte at blomstre i marts, men blomsterne aborterede. Det har nu besluttet sig for dels at vokse og blomstre-så det gør det nu!

Da det åbenbart havde besluttet sig for at overleve, har det fået et par spande vand i tørken og selv om jeg har været et skarn har det åbenbart besluttet sig for ikke at dø, men at leve videre. Der er nu mange nye skud og blomster!

Grunden til at jeg ikke gjorde kort proces med træet var at det var en gave modtaget som en 20 cm stor plante for mange år siden, det er nu omkring 2 m.

Tiden vil vise om det overlever.

41 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 1. juli 2008 kl. 12.32

Inge?

Søren

42 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Lyhne, 11. juli 2008 kl. 13.08

Jeg fik et oliven træ, ikke ret stort, det håber jeg så det kan blive, da det er rigtig gode venner der forærede mig det.

Anne

43 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Schmidt, 11. juli 2008 kl. 14.55

Hej Anne.

jeg har et stort og et lille træ, som begge er plantet i haven, det store er nu med blomster og nok senere med bær, det lille er med bær. håber de begge over vintre
kitha

44 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karina Faxholm, 29. oktober 2008 kl. 20.14

Hej!

Jeg købte oliven træer i sommer. Der er kommet rigtig mange frugter på. Jeg har hørt at man SKAL have træer for at de kan bestøve hinanden, og jeg må sige at det virker. Jeg er lidt i tvivl om de kan tåle at stå ude i vinter?

45 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 30. oktober 2008 kl. 9.32

Jeg prøver at lade mit træ stå ude, indtil der kommer hård frost. De burde jo kunne tåle ned til 8 minus grader. Hvad siger andre?

Lone

46 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Schmidt, 30. oktober 2008 kl. 9.55

Jeg har plantet mine ud i haven, har hørt fra andre at de kan klare sig. de er blevet noget større end i krukker.

v h kitha

47 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina, 5. december 2008 kl. 7.21

Jeg har fået afvide da jeg var i italien at de godt må stå ude hele vinteren, også i frost til – 10

48 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 5. december 2008 kl. 9.56

Nu er der meget stor forskel på vejret i Italien og her i DK. I Italien har man meget sjældent isdøgn dvs. frost døgnet rundt, men det har vi meget ofte her i DK og det med minus 5–12 gr.

Det er sådanne frostperioder som tager livet af oliventræer.

Mvh. Svend Høst

49 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Schmidt, 5. december 2008 kl. 10.10

Jeg har plantet mine oliven træer ud i haven i sommer, skal gerne skrive tilbage til foråret om de har klaret sig, har hørt fra andre som har oliven træer i haven klare sig godt.

v.h kitha

50 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 5. december 2008 kl. 10.24

Det er jo lidt af et lotteri, men jeg håber du har taget nogle back up kopier dvs. nogle stiklinger at dine oliventræer så du har noget at prøve med igen til næste år.

Mvh. Svend Høst

51 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Schmidt, 5. december 2008 kl. 10.33

Nej det har jeg desværre ikke, men så må jeg købe nye planter, hvis det går galt...

v.h. kitha

52 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne, 11. marts 2009 kl. 11.18

Hej jeg har købt et Oliven træ til indendørs... men det har rigtig mange tørre blade men osse nye skud... hvad kan jeg gøre for dette Træ vil jo gerne ha det overlever...?

Det har stået et meget lyst men centralvarme,jeg har givet det vand ca hver 14 dag...Er det rigtigt?

Skal jeg sætte det ud?

Håber i kan hjælpe mig?

V.H.Marianne

53 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne, 11. marts 2009 kl. 11.18

Hej jeg har købt et Oliven træ til indendørs... men det har rigtig mange tørre blade men osse nye skud... hvad kan jeg gøre for dette Træ vil jo gerne ha det overlever...?

Det har stået et meget lyst men centralvarme,jeg har givet det vand ca hver 14 dag...Er det rigtigt?

Skal jeg sætte det ud?

Håber i kan hjælpe mig?

V.H.Marianne

54 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Aabom, 20. marts 2009 kl. 14.34

Jeg har haft mit oliventræ i 6 år. Det var ikke specielt stort da jeg fik det, men det gror bare helt vildt meget. Det står i en stor potte. Det står ude somme og vinter. De nætter hvor de lover frost under 10 grader lægger jeg en let sommerdyne over træet.

Ellers passer træet sig selv.

Jeg har fået træet af en planteskoleejer i Italien som "nurser" gamle spanske oliventræer. Det var træer der var 1500–2000 år gamle. Så måske er det derfor mit træ er så rubust.

Hilsen
Lene

55 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Jensen, 25. maj 2009 kl. 10.51

Hejsa

min mor har fået et oliventræ, men vi ved ikke hvordan man passer dette. det er nu begyndt at tabe alle blomster, kan jeg få noget hjælp...

skal det stå ude eller inde?

hvor meget vand?

vh lene

56 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper L., 28. maj 2009 kl. 14.20

Det skal bare ha fuld sol og så godt med vand...det er misforstået at det ikke skal ha vand fordi det gror i Libanon og det klima men de har enorme lange rødder som dykker helt ned og henter vand, men her i lille DK er det som regel i potter så det skal ha vand...ude hele sommeren og lyst halvkøligt om vinteren...

57 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Lundedal, 2. juni 2009 kl. 20.06

Hej–Jeg har klippet mit oliventræ, så jeg har nogle træagtige stiklinger nu. Spørgsmålet er om stiklinger skal stå i vand og lave rødder, inden de bliver plantet i jord, eller om stiklingerne skal dyppes i noget pulver jeg har der fremmer roddannelse, og så direkte i jorden. Hvilken metode er bedst.

Hilsen Anne

58 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 3. juni 2009 kl. 10.14

Er det muligt at stiklingformere oliven? Det har slået fejl når jeg har prøvet.

Mvh Eivin (^_^)

59 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 19. juni 2009 kl. 20.26

Skrevet af: Inge Lyck – 15. november 2005 kl. 17.24

Hej jeg har et lille oliven træ, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal passe det. Kan i hjælpe mig med det?

Mhv Inge Lyck

Når jeg læser Inge Lycks indlæg fra den 15 november 2005.

Og ser hvordan alle lever sig ind i emnet både på det fælles og det personlige plan rører det noget dybt i mig.

Det handler ikke bare om Oliventræ, Men om mellem menneskelige relationer vi er her for hinanden til støtte i stort og småt Tak... Og så vil jeg ønske jer alle her en rigtig god sommer og ikke mindst et super Oliventræs år.

Kærlig hilsen Søren

60 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Sørensen, 19. juni 2009 kl. 20.30

Sommervarmen sitrer. Sanserne tændes. En duft af lavendel, oliven med et godt glas vin. Spids ører. Cikaderne synger om kap med kirkens sprøde klokkespil. Surf på Sølvkystens bølgebrus.

Også Bibelens billedsprog og poesi afspejler oliventræets, og ikke mindst olivenoliens, store betydning for samfundet

61 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 30. juli 2009 kl. 22.07

Kølige tanker om træets sjæl... Hvem påtænker dog en liden kvist dybt inde i en Polsk skov?

Du granit hjerte med støvet i dit sind.

Tag dog oliventræet ind.

rør det med mjuga passa
In vino veritas.

Skønhed
tak
Og tak fordi du lyttede

62 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 30. juli 2009 kl. 22.08

Tak stanislaw for det smukke digt
Lars sørensen

63 af 63 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stanislaw, 30. juli 2009 kl. 22.10

Det var så lidt Lars
Stani.

Nyt svar til emnet »Oliven træ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Oliven træ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider