Forum

Hydroponisk dyrkning?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. april 2025 kl. 8.08

www.haveglad.dk/haveguiden/hydroponisk-dyrkning-dyrkning-i-vand

Jeg har læst om denne metode til at dyrke planter i vand. Lyder spændende. Dog gør jeg det allerede med mine fredsliljer uden at vide at det er en kendt dyrkningsform.
Er der nogen der dyrker i vand ?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. april 2025 kl. 20.06

Hej Ingeborg.

Vi havde også sådan et anlæg i Gladsaxe kommune for mange år tilbage. Det var tilsluttet nogle bassiner med ørreder. En anden sted havde vi et lille anlæg bygget ovenpå et akvarium med guldfisk. Det fungerer ikke helt da planterne ikke fik nok lys.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. april 2025 kl. 9.38

Jeg tænker mest på stueplanter, som kan nøjes med at stå i vand - uden jord. Det er fint med nogle fredsliljer. Men er der andre planter der kan?
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. april 2025 kl. 10.15

Hej Ingeborg.

I teorien kan alle planter , dog tvivler jeg på om kaktusser kan. Men vi dyrkede bl.a salat og tomater, men manglede lyset. Derfor blev det noget ranglede noget .

Jeg har set nogle anlæg, som bruges på kontorer, hvor det både kan give fugt og plante glæde når man kigger på det. Samtidig skærmer anlægget lidt af . Det ligner mest af alt en plantevæg, der recirkulere med vand frem for jord. Det er blevet meget moderne, men koster også mange penge .

Nyt svar til emnet »Hydroponisk dyrkning?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hydroponisk dyrkning?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider