Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. maj 2022 kl. 23.25
Sidste efterår tog jeg mig sammen og gravede pletterne med hundegræs op i rigelig afstand fra de egentlige tuer. Jeg skiftede jorden og såede nyt græs af samme slags som den øvrige plæne.
I år kan man tydeligt se en forskel på gammelt og nyt græs, som ser ud til at mangle gødning.
Af erfaring ved jeg at det nye græs falder i hak med det gamle græs om et par måneder.
Vil du også fjerne dit hundegræs, så husk at det ikke må få frø før du slår det og at du må fjerne alt omkring pletten i 20-30 cm afstand.
Skrevet af: Søren Duun, 19. maj 2022 kl. 21.23
Hej Ingeborg.
Der ligger en tråd omhandlede hundegræs . www.havenyt.dk/forum/prydhaven/15068.html
Jeg mener at kan huske at da jeg tog et AMU kursus i græs etablering for over 30 år siden at så var både hunde og kvikgræs meget almindelig i de blandinger som var på dette tidspunkt.
De var gode til at lukke og dække jorden.
Senere fik vi en instruktion i hvordan det skulle bekæmpes med diverse bekæmpelses midler da jeg tog sprøjtecertifikat- kursus....
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Min erstatning af hundegræs.