Forum

Flettet pil – ud af krukken?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. marts 2021 kl. 15.09

Mit flettede piletræ trænger til at komme ud af krukken. Det er 4-5/år siden jeg købte det, men det stagnerer og jeg klipper toppen et par gange i løbet af sommeren.
Det skal selvfølgelig ikke forsvinde helt i mængden af andre planter, men det er jo ikke særlig højt.
I den nuværende krukke har jeg svært ved at vande tilstrækkeligt, især i solrige tider bliver krukken meget varm med hurtig fordampning.
Jeg efterlyser gode råd for flytteprojektet, hvis jeg overhovedet kan få træet ud af potten.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. marts 2021 kl. 15.10

Bedre billede

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 30. marts 2021 kl. 15.49

Tag en lang skarp kniv og skær så rundt om inderkanten af potten så skulle det være muligt at få så meget rod med som muligt.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 31. marts 2021 kl. 12.33

Pil s,år let rødder.....

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Pil s,år let rødder.....

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Pil s,år let rødder.....

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. marts 2021 kl. 14.35

Hej
Tak for gode råd. Jeg har på grund af krukkens placering og manglende kræfter/ lyst til at tage krukken ned, fordi jeg skal bruge min ryg længe endnu, tømt det meste af jorden ud i en spand, og har så efterhånden kunnet grave alle rødder fri fra krukkesiderne. Herefter har jeg kunnet sætte krukken ned og hive planten over i en spand.
Nu har jeg så valget mellem påny at plante i krukke eller direkte i jorden. Det sidste ville være et skridt mere mod at gøre haven pasningsvenlig.

Nyt svar til emnet »Flettet pil – ud af krukken?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Flettet pil – ud af krukken?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider