Forum

Lechuza-Pon

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 5. december 2020 kl. 17.15

Er der nogen som kender eller bruger det her nærmest mirakel gromedium , Lechuza-Pon , det skulle nærmest få halvvisne planter til at blive grønne igen , og det koster ca 120 kr for 6 liter , eller er det tro flytter bjerge.............

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 6. december 2020 kl. 10.14

Brug ikke købetricks, vælg en større potte. ;-)

Jeg kender ikke produktet, og jeg er måske heller ikke den rette til at svare, fordi jeg generelt på forhånd ikke bryder mig om den slags købetricks.
Jeg har overvejet at benytte noget brugt kattegrus, som jeg i forvejen fejlagtigt har fået på lager. Det kan måske hjælpe med at holde på vandet, men når det kommer til stykket, så har jeg svært ved at få mig til at bruge det, fordi jeg ikke synes, at det hører hjemme i jorden.

Hvis det skal afprøves, så må det nok fordre, at potteplanten bliver plantet om, og hvis en plante har det dårligt, fordi den trænger til at blive plantet om, så er det ikke helt ualmindeligt, at den får det bedre efter en omplantning, hvis man altså også husker at vande. Hvordan man så skal afgøre, om det er omplantningen i sig selv eller mere fordi der er lagt en ny bund i potten, ved jeg ikke. Der skal nok omplantes mange ens planter med forskellige metoder og tilpassede omstændigheder, før man kan begynde at tale om viden frem for tro.?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 7. december 2020 kl. 17.19

Jeg kan læse mig til at det består af lava, pimpsten og zeolitter. Det er materialer som både sikrer porøsitet og en evne til at absorbere vand og mineraler. Dvs. der er da nogle tanker bag sammensætningen, men jeg tror nu heller ikke på mirakler.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 9. december 2020 kl. 10.57

Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det formentlig også for godt til at være sandt. så det bruger vi ikke mere tid på................

Nyt svar til emnet »Lechuza-Pon«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Lechuza-Pon

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider