Skrevet af: Danny, 13. april 2005 kl. 13.09
Goddag.
Mit navn er Danny Josephsen, og jeg arbejder med et HTX-teknologi-projekt der omhandler metoden af såning i køkkenhaver. Jeg vil spørge om der er behov for en såmaskine, der kunne placere hver enkelt frø i den rigtige dybte og med den rigtige afstand.
Såmaskinen er beregnet til hjemmebrug, så derfor vil maskinen have en enkel konstruktion, og den vil være lille og let.
Håber I vil besvare mit indslag.
Mhv. Danny
Skrevet af: Boi Jensen, 11. september 2005 kl. 14.10
Hej Danny
Bestemt er der behov, men vores "nordmand" af en pensioneret havekonsulent har "opfundet" en såmaskine, der vistnok opfylder alle kravene.
Prøv at fange ham på nettet – eller kontakt Kirsten? på Radio Øst i Århus, det er hende der laver udsendelser med Helge hver uge – stadigvæk.
Et tysk firma har også en udmærket så maskine, der dog ikke kan lave noget med dybde, men det må man så selv med hakkejern.
Skrevet af: Peter Tornbjerg, 1. december 2009 kl. 10.55
jeg har lige købt en så let Produktbeskrivelse Saalet super
--------------------------------------------------------------------------------
Såmaskine, 3-i-1. Laver sårille, fordeler frøet og dækker frø i en arbejdsgang.
Saalet såmaskine kan så alle slags grønsags frø, og man kan skifte fra en slags frø til en anden på kort tid. Har skaft med håndtag så man kan gå oprejst når man sår, så man
skåner ryg og knæ.
3-i-1: Laver sårille, fordeler frøet og dækker frø i en arbejdsgang.
Sår med rigtig frø mængde og sparer frø.
Skrevet af: Søren S Duun, 1. december 2009 kl. 14.37
Ukrudtshajen.dk sælger også såmaskiner .
Skrevet af: Søren S Duun, 1. december 2009 kl. 20.11
Ukrudtshajens såmaskiner koster kr 1560,- for den biligeste .
Se den her www.ukrudtshajen.dk/såmaskiner.htm .
Så let kan fås får kr. 299,-
www.saalet.dk/
En tidligere tråd, omhandlende Så-let.
www.havenyt.dk/forum/koekkenhaven/4946.html
Skrevet af: Karna Maj, 2. december 2009 kl. 10.51
Helge Petersen, omtalt ovenfor som nordmanden, er tidligere havekonsulent i Haveselskabet. Han har opfundet Saalet Super såmaskinen til havefolket. Den kan i dag købes i de fleste havecentre og byggemarkeder med haveafdeling. Den koster små tohundrede kroner.
Man kan se den her: www.texas.dk/texas/saalet-super/?partno=90052015
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Behov for Såmaskiner?