Skrevet af: Tine Horsum, 7. april 2018 kl. 2.55
Jeg har købt nogle pakker med kokosjord, der angiveligt bare skal vandes op, så vil en pakke fylde 10 liter. Egentlig havde jeg tænkt mig at bruge dem til nogle (få) af mine krukker (hvorfor har jeg lige 20, når jeg enddda ikke er så begejstret for dem? De må være som nips: De formerer sig bag min ryg!)
Nå, men kan jeg bruge det til min orkidéer? De har det ikke super godt pt, og jeg aner ikke hvorfra, man får orkidéjord.
Mvh
Tine
Skrevet af: Ayoe B. P., 7. april 2018 kl. 9.49
Både Silvan, Bauhaus og Plantorama (og sandsynligvis alle andre plantecentre) har det. Det er vist mest mærkerne Substral og Hornum der er derude - og jeg har ikke en 'jordisk' chance for at fortælle dig, hvad der er bedst. ;)
Skrevet af: Claus K Madsen, 7. april 2018 kl. 22.48
Jeg tror egentlig kokosjorden er rigtig fin til orkideer. Blot du vander med blødt vand / regnvand. Det gælder selvfølgelig også første gang du vander det op.
Det er et materiale som både binder rigtigt meget vand, men samtidig lader luft komme til rødderne.
Skrevet af: Tine Horsum, 17. april 2018 kl. 1.38
Tak for svar- også til Ayoe, selvom det med at lede og få sendt via nettet, er lidt besværligt til tider.
Claus: De får skam regnvand til tider endda lunet regnvand, når det er for koldt. Jeg tror dog problemer er, at de er vandet for lidt, da regnvandstønden var frossen- og jeg mente kræene ikke skulle overvandes.
Kan de forresten tåle vand fra en kondenstumbler? Der står det kan bruges til dampstrygejern (som jeg ikke har), men her er meget kalk i vandhanevandet, og kattene drikker af regnvandet (de holder nu også af hanevandet, de bæster! :-D )
Mvh
Tine
Skrevet af: Christina Gottlieb, 26. december 2020 kl. 14.43
Jeg købte kokosjord for at bruge den til mine Epifytter, men er i tvivl om jeg skal blande den op med almindelig pottemuld?
Eller anden slags jord? Kan nogen hjælpe? På forhånd TAK!
Godt Nyt År!
Christina
Skrevet af: Christina Gottlieb, 26. december 2020 kl. 14.43
Jeg købte kokosjord for at bruge den til mine Epifytter, men er i tvivl om jeg skal blande den op med almindelig pottemuld?
Eller anden slags jord? Kan nogen hjælpe? På forhånd TAK!
Godt Nyt År!
Christina
Skrevet af: Søren Duun, 26. december 2020 kl. 20.53
Hvis dine epyfitter er orkidéer skal du helst bruge orkidé jord. Hvilket epyfitter er der tale om...?
Skrevet af: Søren Duun, 26. december 2020 kl. 20.54
Undskyld epifytter
Skrevet af: Christina Gottlieb, 27. december 2020 kl. 0.46
Undskyld... Det er bladkaktus, jeg har🙂
Skrevet af: Christina Gottlieb, 27. december 2020 kl. 7.57
Uha, de sidste tegn i mit svar skulle have været en smiley!!!
Stormende hilsner fra Christina
Skrevet af: Søren Duun, 27. december 2020 kl. 20.29
Her kan du godt bruge dit kokosjord
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kokosjord?