Skrevet af: Iben, 22. marts 2005 kl. 17.27
I gamle bøger og i trendy engelske blade ser man indimellem små potter formet i avispapir- men hvordan gør man? Jeg har fået en rund træklods som man skulle bruge – men hvad er tricket?
Skrevet af: Jes Rehder, 22. marts 2005 kl. 20.10
Måske kan dette hjælpe dig www.odla.nu/artiklar/krukmakeri.shtml
mvh
jr
Skrevet af: Iben, 22. marts 2005 kl. 20.17
Tusinde tak- det avr da en fin side!
Mvh Iho
Skrevet af: Mette Hansen, 23. marts 2005 kl. 11.17
Hej,
kig evt. her: www.solsikken.dk/shop/default.asp
under Pot-maker – klik på informations-i'et, så kommer der en fin billedserie frem med instrukser om brugen af træklodsen
Mange hilsener
Mette
Skrevet af: Hans Åge, 31. juli 2005 kl. 20.40
Iho. Du tager en avisside, lægger den en gang sammen. Bukker papiret tværs over så det bliver til en trekant. Klipper det af ved siden af trekanten. Bukker det ene hjørne vinkelret over til ca. midten af modsatte side, vender papiret og gør ligeledes til den side, så spidserne møder hinanden – på hver sin side. Nu har du to øvrige flapper som du bukker ned over de to ombukkede trekanter. Du har et bæger når du åbner det i dine hænder. Det er vanskeligt at beskrive. Men du lære det hurtigt og forbavses over enkeltheden. Det lidt på samme måde der bygges et skib og soldaterhat.
Skrevet af: Peter Schmidt, 26. august 2005 kl. 0.22
Toiletruller må være det nemmeste
Skrevet af: Hans Åge, 27. august 2005 kl. 18.08
Peter – efter min opskrift, hvis den forståes, vil potten af toiletpapir blive lille. Men måske du mener det indvendige rør i toiletrullen så er ideen rigtig god.
Men ellers vil det nok være godt at bruge pergament- eller vokspapir. Det holder selvfølgeligt længere end avispapir.
Jeg har potter nok i mange størrelser. Men de rør fra forskellige omviklinger synes jeg er god.
Der kan opleves meget interessant på havebænken.
Skrevet af: Anja Ladegaard, 21. april 2012 kl. 0.49
Jeg vil rigtig gerne potte om i papirpotter, men kan ikke hitte ud af om der er dårlige kemikalier i avispapir eller printerpapir (de to ting jeg lige har ved hånden). Især printer papir har jeg ikke kunnet finde noget som helst om, synes jeg. Har søgt overalt, men ingen synes at stille spørgsmålstegn ved avispapir, og folk skriver blot begejstret om at det er genbrug og biologisk nedbrydeligt (ja i hvert fald så vidt man kan se med det blotte øje, tænker man så). Jeg synes da det virker oplagt at man så "gøder" sine planter/jorden med tryksværte og lignende?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hjemmelavet papirspotter