Forum

Pæretræ i potte

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 9. september 2016 kl. 9.46

Vi gav min far dette pæretræ (clara friis) til hans 90 års fødselsdag. Han er flyttet fra en stor en have til denne meget lille gårdhave og blev rigtig glad for at dette lille træ som han håber vil komme til at blomstre til foråret. Efterfølgende har jeg fundet ud af det med at man med pæretræer skal have mere end et for bestøvning, men blomster kommer der vel alligevel :-)

Mht til pasning: Vi vander selvfølgelig stadig, men hvor lang tid skal vi blive ved med at vande? Og er der andre ting vi skal iagttage? Jeg har lagt lidt forårsløg ned i jorden under træet - er det noget, der kan tage kraft fra træet?

Håber der er nogen, der kan hjælpe med svar.

Hilsen Birgitte

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 9. september 2016 kl. 9.47

Glemte at skrive, at træet er lige knapt 2 m højt.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 10. september 2016 kl. 12.47

Når træet står uden blade kan i stort set lade være med at vande. Hold dog lidt øje med at jorden ikke bliver knastør. Det kommer aldrig til at klare sig uden vanding om sommeren. Det er nok en god idé at beskytte krukken mod frost. Der er grænser for hvad rod systemet tåler.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 10. september 2016 kl. 13.21

Tak skal du have :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 10. september 2016 kl. 14.18

træet vil have bedst af at blive plantet frit ud så skal der heller ikke vandes så meget

Nyt svar til emnet »Pæretræ i potte«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Pæretræ i potte

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider